fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under september 2012

Av Therese - 7 september 2012 20:26

Idag var det dags att testa på bodystep, var ett gäng på fem. Lite svettig men knappt andfådd, hade förväntat mig ett mördarpass liknande boxen. Men nu på kvällen har det börjat kännas i benen, går runt och haltar här hemma, tror fogarna säger ifrån lite sen graviditeten men vaderna är värst! Jag hoppar över passet imorgon och springer på söndag istället, känner att det blir väl mycket för otränade mig att köra flera dagar i rad. Har i stort sett bestämt att gå på boxen på tisdag och få en rejäl genomkörare igen! Nu varva ner med goda vänner i soffan med en kall öl! Önskar er en trevlig fredag!!

Av Therese - 6 september 2012 22:17

Har idag varit på mitt allra första föräldramöte. Jag tycker att det är väldigt intressant och kul med sånt och vill gärna vara insatt i mina barns skola/dagis. Jag är mer än nöjd med lärarna, han kunde inte fått bättre och jag kommer göra allt för att resten av barnaskaran ska få samma! Han har även vuxit enormt som person bara efter en vecka i skolan, lättare att diskutera med och man behöver inte alls säga åt honom lika mycket, han bråkar inte lika mycket med sina småsyskon heller, det är så fruktansvärt skönt! Det är en enorm skillnad från dagis, då han tjatade var och varannan dag om att han inte ville gå och ibland fick man formligen släpa jt honom till bilen. Han har inte sagt nånting om att han inte vill gå i skolan. Det var en kväll när han var toktrött som han frågade om han fick vara ledig dan efter, jag sa nej och det fann han sig i. Han har fått mycket beröm av lärarna att han äter duktigt, han är lättlärd och duktig på aktiviteterna de har. Jag är såå stolt över min älskade stora kille!

Av Therese - 6 september 2012 15:19

Idag på morgonen var vi ute i skogen i två timmar för naturlära, vi tittade på kottar, barr, insekter genom lupp, sjöng, läste naturbok och hade fruktstund. Mysig förmiddag! När jag slutar halv fem ska jag hinna springa, duscha, göra mig iordning, laga mat och äta innan det är föräldramöte på skolan klockan sex. Men allt går om man vill!

Av Therese - 4 september 2012 21:17

På bara två månader har lilla prinsessan Leia slutat amma, börjat sova hela nätter, blivit helt blöjfri på dagarna och flyttat ut i eget rum med Hampus! Lilla skruttan har blivit en stor tjej, det är skönt men samtidigt lite sentimentalt att hon blivit stor, sista barnet och allt. De två största har numera egna rum på övervåningen och Liam har börjat skolan.. Tiden går så fruktansvärt fort..

Av Therese - 4 september 2012 20:17

Har precis kommit hem från ett 75min boxpass, helt slut och ont i armarna. Men så skönt och det är verkligen en underbar känsla att pressa sig själv till det yttersta! Och det är ju samtidigt kul att få slåss och sparkas och få ut lite aggressioner. Jag hade ju dessutom en underbar boxpartner! På fredag blir det bodystep och på lördag sh'bam, ska bli kul! Sen känns det ju bara dumt att lägga ner, har ju faktiskt wii bräda, wiifit, zumba mm hemma.. Jag blev ärligt talat lite smått överraskad över att kondisen inte var så dålig som jag trodde och bara av det blir man lite triggad! Nu ta en lång skön dusch och sen varva ner lite i soffan innan sängen!

Av Therese - 4 september 2012 07:18

Idag är jag trött.. Elias höll mig vaken i nästan tre timmar inatt, han klagade på öronvärk, till slut somnade han efter att ha fått lite alvedon. Vi har aldrig nånsin varit såhär sjuka under en och samma tid som sen jag började jobba, barnbaciller är livsfarliga. Men nu håller jag tummarna för att det bara var något tillfälligt, vi får inte bli sjuka nu!! Redan satt igång en tvätt, snart väcka barn, frukost, lämning på skola o dagis, öf, lunch, jobba till halv fem, middag, boxercise, tandläkare och under dan tvätta tvätta tvätta!!! Så nu blir det en kopp.kaffe till och hoppas på att man piggnar till snart! Önskar er en härlig tisdag!!

Av Therese - 4 september 2012 07:12

Vet inte om jag tipsat om detta förr men jag gör det igen. Kanongott långkok, jag började med det strax före tre och vi åt strax före sex igår.. Jag har ett recept men gör det ändå på en höft, testar lite tills det smakar bra. 750g grytbitar av nötkött, 3dl buljong, 3msk soja, 1 purjolök, 150g skinka, 4 1/2 msk tomatpure, 1 1/2tsk dragon, 1 1/2dl creme fraiche, 1/2msk mjöl. Koka upp buljong och soja, lägg i grytbitarna, rör om och låt koka 1 timme (jag kokar det tills köttet blir mört, brukar ta ca 2 timmar..). Strimla skinka och purjolök, koka 15min. Ha i tomatpure och kryddor. Rör ut mjöl med lite vatten, ha i grytan, ha i creme fraiche. Koka några minuter. Servera med potatis och en god sallad. Hela familjen älskar den rätten, både stora som små så det är verkligen värt att testa! Lycka till!! Det ser inte så gott ut på bild men skenet bedrar!

Av Therese - 2 september 2012 19:51

På eftermiddan tog jag med syster min och åkte till Gimo på klädbytardag. Köpte några tröjor och byxor och fyndade även ett till synes knappt använt tvådelat vinterset från FIX åt Liam, helnöjd. När vi kom hem åkte vi spontant ut i skogen och hittade nästan en halv påse full med kantareller, sen direkt till mormor för att fira Tobbe som fyllde 22 i torsdags. Nu hemma och fått mat i magen, dags att sätta igång med barnens rum igen!

Ovido - Quiz & Flashcards