fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under februari 2013

Av Therese - 26 februari 2013 19:12

Japp det blev dagens födelsedagsmiddag! Karln fyller år idag så det blev lite tisdagslyx! Recept: kyckling, keso, paprika, tortillabröd, tacokrydda. Stek kyckling i bitar, blanda med keso, knappt halva påsen tacokrydda och paprika, tills det smakar bra. Bred ut på bröden och rulla hop, grilla i ugnen på ca 175 grader tills de fått färg. Servera med sallad och chunky salsa! Värt att testa, supergott!

Av Therese - 26 februari 2013 19:12

Japp det blev dagens födelsedagsmiddag! Karln fyller år idag så det blev lite tisdagslyx! Recept: kyckling, keso, paprika, tortillabröd, tacokrydda. Stek kyckling i bitar, blanda med keso, knappt halva påsen tacokrydda och paprika, tills det smakar bra. Bred ut på bröden och rulla hop, grilla i ugnen på ca 175 grader tills de fått färg. Servera med sallad och chunky salsa! Värt att testa, supergott!

Av Therese - 19 februari 2013 00:27

..Är Fredriks farmor..86 år (?) och är hur pigg som helst! Hon är ute och går flera timmar per dag, hon putsar fönster, inte bara hemma utan även hos andra, hon rensar och sår i våran trädgård (jag har inte gröna fingrar), är kattvakt och städar mm mm.. När vi firar midsommar är hon med och även på den traditionella femkampen är hon med på i stort sett alla grenar! Vilken 86 åring skulle det?! Hon är verkligen min idol och jag hoppas att vi alla skulle få en sån sista tid i livet!

Av Therese - 18 februari 2013 22:27

Veckan innan jul halkade jag i en spya och gjorde illa höger stortå, det har blivit bättre nu men har ännu ont när jag ska böja på den. Den blir bara blåare och blåare och bara väntar på att den ska ramla av, att hjälpa till på traven är otänkbart för mig, då jag knappt ens kan dra bort ett plåster. Så idag när jag slog i tån i soffan och verkligen kände hur nageln rörde på sig, vågade jag inte titta hur det såg ut.. Den hade hamnat lite snett men nu har jag ont vid nageln istället och inte känns det bättre med skor på. Jag hoppas att den beslutar sig för att ramla av vid ett tillfälle när jag inte är medveten om det för jag vill inte gå runt med en äcklig tånagel.. (fötter är lite min fobi också så detta hjälper inte till..)

Av Therese - 18 februari 2013 09:44

Hoppas på en ny pin snart..

Av Therese - 18 februari 2013 09:42

Hoppas på en ny pin snart!

Av Therese - 18 februari 2013 09:42

Har jobbat som uska inom hemtjänsten ett tag nu och trivs jättebra! Om ett tag ska jag få både medicin och insulin delegering och börja jobba självständigt, spännande! Det känns som jag hittat rätt, det jag vill jobba med i framtiden och det känns så skönt! Tanterna och gubbarna är så söta!

Av Therese - 11 februari 2013 22:14

Hade varit skönt med en lugn stund nu på kvällen innan man skulle lägga sig men det var bara att glömma, la barnen sju men ändå fick man springa in hundra ggr till dom av olika orsaker. Hampus höll på värst och nu när han ÄNTLIGEN lugnat ner sig börjar nästa.. De sover fortf inte och Leia som somnade på mig tidigare ikväll visar inte ens ett tecken på att vara trött just nu! Såklart när man vill ha lite egentid innan allvaret börjar imorgon.. Härligt med ungar ibland!

Ovido - Quiz & Flashcards