fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under juli 2012

Av Therese - 31 juli 2012 22:02

Vi åkte Ålandsbåten idag och då passade jag på att köpa en Sourz apple flaska, var ju tvungen att smaka en drink nu på kvällen, hade även i spirit m limesmak (finns på coop) jag är mer åt det sura än det söta hållet. Hade i is, skar till en äppelskiva och satte på glaskanten och satte i sugrör. Den blev underbart god!! Absolut värt att testa och speciellt då jag inte är så mycket för sprit och denna flaska var bara på 15%. För att summera dagen i övrigt, mycket folk och trängsel, en kväljande Leia i bilen, gör att åka båten inte är min stora favorit men annars duktiga barn som för en gångs skull lyssnade och inköp av lite som man annars inte köper och sist men inte minst trevligt sällskap, gjorde det ändå värt resan. Nu ladda inför morgondagens jobb! Leia fick såklart en egen drink med äppeljuice :-)

Av Therese - 30 juli 2012 22:17

Det var rätt skönt att vara ledig idag efter gårdagens äventyr, kunde knappt komma ur sängen imorse, men det var det värt! Vi var ute på gården, lekte och hoppade studsmatta och även en sväng till lekparken. Nu på kvällen började de äldsta två leka med dockorna vilket är väldigt ovanligt, tror dels att det beror på att de är rädda för att bli retade över syskonen, men så kul att se dom leka med det, byta kläder, mata, bädda ner osv. Nu dags att förbereda för morgondagens äventyr, då vi ska ut på Ålandshavet! Sov gott alla!

Av Therese - 30 juli 2012 21:05

Som jag kanske nämnt tidigare är det svårt för mig ibland att ge exakta recept, men ska försöka vara rätt exakt med denna underbart goda potatissallad! Vi är så många så jag brukar använda en hel creme fraiche (5dl) sen brukar jag blanda i majjonnäs tills det smakar bra, kanske2,3 dl (?), hade i tre vitlöksklyftor, salt, peppar och purjolök (kanske 1/4), när vi ska ha den till grillat osv brukar jag skära potatisen i större bitar, annars som nu när vi ska göra tunnbröd m potatissallad, skar jag den i mindre bitar. Koka den inte för länge, då den bara går sönder men den ska vara klar. Låt den svalna och blanda ner i röran. Den är fruktansvärt god, godare än köptas (som det oftast är) och barnen äter som tokar! Testa!

Av Therese - 27 juli 2012 21:00

Det har både sina för-och nackdelar med att som ensam tjej växa upp med tre storebröder. Hon har blivit en riktig liten härmapa med HUMÖR! Får hon inte som hon vill, slåss, sparkas och kastar hon saker, men det som hittills funkat bäst är att gallskrika sitt illskrik, då brukar hon få som hon vill för pojkarna. Hon härmas i allt de gör och har nog inte riktigt förstått att hon är tjej än så när pojkarna står och kissar gör hon detsamma, vilket inte brukar sluta alltför bra. Men hon är redan en riktig liten prinsessa och pojkarna är så gulliga mot henne och hjälper till med allt. Hon (eller framtida beundrarna) kommer nog inte att få det så lätt :-) Älskar mina underbara barn!!

Av Therese - 27 juli 2012 13:59

Sitter i bilen på väg mot Thuns, har bara de två mellankillarna med oss, Liam tycker att det är såå tråkigt att handla så han fick vara hos kusin Theo och Leia får man bara springa och jaga där inne så henne lämnade vi hos mormor. Så glad och tacksam att vi har så fina människor som oftast kan ställa upp när vi behöver hjälp, guld värt! Hoppas på att hitta lite till mig och barnen. Nya underkläder, uuuunderbart!!

Av Therese - 27 juli 2012 00:08

Är såå sugen på att gå ut och dansa, jag älskar att dansa!!!.... Men som fyrbarnsmorsa är det inte alltid så lätt.. Jag tycker inte om att be om barnvakt och jag kanske är blödig men vill inte vara ifrån barnen så länge heller.. Men har lovat några att vi ska gå ut i sommar så det ska hållas, man får kanske dela upp barnen, vill gå ut och bara vara mig själv för ett tag...

Av Therese - 21 juli 2012 22:23

Precis kommit hem efter en helt underbart skön dag på Parken Zoo! Alla hade riktigt skoj o bilder kommer. Barn kommer med så helsköna kommentarer då o då, vi åkte den värre sortens barnfritt fall o barnen (och vi vuxna) skrek när det sög i magen, då slänger Liam ur sig: "Åh shit, jag skriker ju som en tjej!". Åkte senare gungande båten med Hampus, då satt vi längst ut och han såg helt sammanbiten ut under hela färden, efteråt frågade jag om det var kul och han svarade: "Ja det var roligt men SKITLÄSKIGT!!!" :-) Härliga ungar! Nu är det nedvarvning i soffan som gäller och barnen leker zoo för fullt här hemma, de sov ju både på dit och hemresan så trötta är dom inte än..

Av Therese - 20 juli 2012 21:51

Mitt på dan kom Krille o småkusinerna förbi på ett spontanbesök, han har semester och de va ändå i krokarna vilket var jättetrevligt o de har såå kul tillsammans! Mia kom också vid tretiden när hon slutat jobba, vi bjöd på sen lunch, grillade 30 korvar o 32 korvbröd :-) Satt ute hela gänget i det fina vädret o åt! Jättemysig heldag med dem. Nu ikväll har jag förberett så allt är klart till ParkenZoo besöket imorgon. Ska bli riktigt skoj och barnen är riktigt uppspelta inför det! Det blir vi, Mia o barn och svärisarna som åker så nu hoppas vi på kanonväder! Ha en fortsatt trevlig fredagkväll!

Ovido - Quiz & Flashcards