fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under november 2012

Av Therese - 29 november 2012 16:43

Jag fick ett glädjande mejl nu på kvällen från syon. Han hade pratat med VHS och mina betyg och papper var godkända! Så nu är jag med i vårens uttagningar till högskolan. Bara att vänta på svar som kommer den femtonde! Så glad just nu! Jag ska bara avsluta denna kurs för att få ut ett slutbetyg men jag behöver inte stressa!

Av Therese - 29 november 2012 10:28

Idag var det dags för fjärde och sista slutliga examination i psykologi, det har bara strulat tidigare med tekniken och sjukdomar. Jag stressade och lämnade barnen på skola och dagis, klockan nio hade jag tid och då skulle allt vara inkopplat och testat. Kommer dit och ser att micen inte finns kvar, mamma springer runt och letar efter den, hon vet inte sen hur man kopplar in den, men till slut när hon lyckades, ballade datorn ur istället, bara stod och flimrade, vi startade om den antal ggr men utan resultat.


Så det var ju bara att sätta mig ner och meddela läraren att ännu en gång har tekniken strulat. Jag har nu pratat med syon och han skulle ringa Hermods för detta måste lösas under dagen om mina betyg ska hinna bli kompletterade innan måndag. Vi får se vad de kommer fram till. Det bästa av allt skulle vara om jag kunde få göra examinationen annorlunda, tex prov eller uppsats eller liknande, men det är väl bara önsketänkande..


Känns dumt om man ska köra i kursen pga att tekniken inte vill som man själv vill. Jag har gjort bra ifrån mig tidigare och ligger bra till i betyg, så då är det synd om man bara ska slänga det i sjön.

Håll tummarna för att det löser sig för mig på bästa möjliga sätt!

Av Therese - 28 november 2012 17:16

Vi hade tråkigt idag så beslöt oss för att få upp julpyntet och gardiner och om man sätter upp nya gardiner måste man putsa fönster, sagt och gjort och kan ni tänka er, dom var genomskinliga! Så nu kan man se ut ett tag till! Vi har så låga fönster så det var spår av både barn och katter på dom. Nu är allt uppe och fint blev det! Förberedde även morgondagens middag, bandspaghettilasagne så nu ska vi sätta igång med lekrummet som blivit uppskjutet alldeles för länge..

Av Therese - 28 november 2012 01:26

Hur kan det bara drabba två? Kan vi ha sån tur? Kommer det att komma snart? Kommer jag kunna sova ordentligt? Såna tankar far genom mitt huvud just nu.. Kan vi ha sån tur att magsjukan bara drabbar två av sex.. Varför inte bara tänka positivt, det kanske bara var en lindrig sort denna gång? Vi kanske blivit av med skiten? Vi har blivit så extremt drabbade förr så varför ska inte vi få det lite lättare nu? Gaahh blir galen inombords på mina tankar.. Vi kommer förmodligen inte lätt undan som vanligt under vinterhalvåret så varför nu?! Varför kan jag inte bara stänga av hjärnan och försöka leva normalt..

Av Therese - 27 november 2012 19:12

Eftersom vi alla är hemma imorgon pga att det fortf är smittorisk för F och Elias, beslöt vi oss för att ha lite mitt i veckan mys! Känns som man är värd det efter detta!

Av Therese - 27 november 2012 12:19

Elias spydde sista gången vid åtta igår kväll och sen dess har det varit lugnt, det blev en sovmorgon till halv elva, välbehövligt! Men vågar man hoppas på att det är över nu? Sist tog det en vecka mellan att första fick sjukan tills alla blev smittade.. Idag blir det iaf storstäd med avspritning och byte av sängkläder, försöka städa bort alla bakterier! Om inget mer sker blir det skola och dagis på torsdag!

Av Therese - 26 november 2012 03:56

Hann bara sova ett par timmar och det känns nu, ögonen håller på att ramla igen.. Så trött på att jag blir så uppstressad av denna sjukdom, kolla ungarna varannan minut, flyga upp så fort de bökar, varför kan jag inte vara lite som F istället och ta det som det kommer och slappna av.. Denna fobi äter upp mig från insidan.. Och nu börjar jag känna mig skum i magen även jag, hoppas på att det är all vitpeppar som oroat magen.. Vill att det ska bli morgon nu!!

Av Therese - 26 november 2012 02:22

Så var den hos oss och hälsar på, gästen som är fruktansvärt ovälkommen, den äckliga magsjukan.. F hade ont i magen och kände sig dålig, vi trodde (och hoppades på) att det bara var bakismage.. Klockan två inatt ropade Elias, han mådde illa och hade ont i magen.. Och mycket riktigt, han spydde kort därefter.. Nu är det bara att vaka hela natten och vänta på nästa.. Usch vad jag hatar detta!!!

Ovido - Quiz & Flashcards