fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under oktober 2012

Av Therese - 31 oktober 2012 08:25

Jag satt i tre dagar med uppdraget i psykologi, det var en fallanalys om en tjej som råkat illa ut i livet och man skulle förklara de fem psykologiska perspektivens orsaker och behandling. Nästa uppgift var att jag skulle gå genom åtalen i boken, förklara, komma med ett utslag och dra paralleller till egna erfarenheter inom perspektiven. Speciellt sista uppgiften tyckte jag var klurig, men skrev så pennan glödde och hoppades på att jag hade fattat rätt, tog upp en massa förslag utifrån mig själv. Det blev sammanlagt tio papper som jag förde över till datorn. Igår, tre dagar senare fick jag domen... Ett C??!! Överlycklig för jag trodde jag hade kört helt eller att jag inte fattade och var ute och cyklade.. Omdömen var super, speciellt på sista uppg (den jag trodde minst på) Hon tyckte att det var väl beskrivet, att jag hade mycket kunskap och att det var väldigt intressant läsning, kul!! Nu är det bara ladda om inför nästa prov och uppdrag!

Av Therese - 30 oktober 2012 00:46

Varför ska män ha det så enkelt.. Vi kvinnor får gå genom mens och ont som f*n en gång per månad, även oftast vi som får använda preventivmedel. Jag har nu hämtat ut plåster och det första jag gjorde var att läsa bipacksedeln och det stod mycket om det vanliga, illamående, bröstspänningar osv osv men även om många olika cancersorter.. Det fick mig att tänka efter om jag valt rätt p-medel. Blev tipsad om pessar när jag var upp men vill jag verkligen trycka upp nåt i grottan varje gång innan sex och tänk om man sen inte får ut den, att den försvinner i kroppen.. P-spruta var jag inne på först men nu har jag hämtat ut plåster för 300 spänn så nu får jag väl använda det också! Väntar bara på mensen som varit borta sen jag tog ut spiralen för snart två månader sen.. Tog det tid för er att få tillbaka den efter spiraluttagning? Nej nu sluta tänka så mycket, dags att sova! Gonatt

Av Therese - 24 oktober 2012 22:46

Sophie Kervinen tog ett roligt beslut o satte igång en ny träningsform idag, crossfit, det är massa olika stationer där man ska köra olika träningar ex situps, chins, dip, hopprep osv osv. Jättekul att testa på och jobbigt var det! När jag kom hem kände jag mest av överarmarna men nu börjar träningsvärken komma smygande i lår och rumpa istället. Lutar åt att det blir ännu ett pass nästa vecka. Nåt jag riktigt failade på ikväll var situps så det kanske blir kvällsövningar på det hädanefter! Tack till Sophie och stort Tack till Tobbe som gjorde det möjligt att jag kunde gå! Nu ska jag återgå till pluggandet så jag kan göra provet nångång ikväll!

Av Therese - 24 oktober 2012 02:35

Usch klockan är alldeles för mycket men nu har jag iaf skrivit ut alla 72 papper med stödanteckningar så nu är det bara att plugga imorgon inför veckans prov och uppdrag! Nu säger jag godnatt!

Av Therese - 22 oktober 2012 12:13

Har förstått nu att psykologi b är ett väldigt djupgående och invecklat ämne, man måste verkligen läsa mycket för att få in det. Hundra olika teorier och psykologier och lika många gubbar som grundade dessa.. Nu är det bara två veckor kvar och det börjar kännas lite stressigt att hinna med. Var ner till bibblan idag och lånade hem böcker inför det sista uppdraget som är en analys på fyra dataskrivna sidor om samhällets syn på psykologi förr och nu. Böcker om dagens psykologi hittade jag, får leta på nätet efter info också. Så nu är jag förberedd inför uppdraget.. Känns som min framtid hänger på den här kursen. Vilket inte gör det mindre stressande..

Av Therese - 21 oktober 2012 19:32

Jag tycker att det är rätt viktigt att lära barnen hur man beter sig ute bland folk och vad är inte bättre än att ta med dom på restaurang?! Leia fick vara hos farmor och vi tog grabbarna och faster med oss och begav oss till Uppsala, vårat mål var buffe på China Garden. Barnen skötte sig utmärkt, Hampus krälade runt lite på golvet men annars gick det bra. Magen stod åt alla håll efter. Jag testade även sushi för första gången men tyckte inte att det var en hit.. Jag tog även en mussla, vilket jag ångrade sen när jag undersökte hur den såg ut.. Fyy säger ja bara, inte det vackraste jag sett, förstår nu varför tjejers kön ibland kallas för mussla haha! Ska tilläggas att jag inte åt av den.. Lyckad dag och alla nöjda! Nu börjar stressen inför veckans plugg, att hinna med, komma smygandes.. Får nog sitta uppe ett tag ikväll och plugga.. Gäsp! Hoppas ni andra haft en trevlig helg! Inlägg och bilder från gårdagens dop kommer imorgon!

Av Therese - 19 oktober 2012 20:46

...förra inlägget.. Inte extrema färgningen utan klippningen såklart..

Av Therese - 19 oktober 2012 20:44

Var hos frisören idag och kom därifrån två kilo lättare.. I början tyckte jag inte om nya frisyren, det var ju så ovant! Nu har jag börjat vänja mig och dessutom färgat det så nu börjar jag bli nöjd med den extrema färgningen. Ska fixa till det ordentligt imorgon så blir det ännu bättre! Svårt att få hur det egentligen ser ut, på bild.

Ovido - Quiz & Flashcards