fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Therese - 10 september 2012 22:25

Elias fick en röd prick under läppen strax innan helgen, det utvecklades till lördagen till nåt sårskorpeliknande, det var en som tyckte det såg ut som svinkoppor och jag fick då salva mot det. Det skulle ske en förbättring inom 2-3 dagar. Vi är nu inne på tredje dagen med behandling och jag tycker inte att det ser så mycket bättre ut, tycker dessutom att det ser ut som att det blivit lite större i omkrets. Nu vid kvällsfikat var jag tvungen att skära hans macka i bitar för gapade han för stort sa han att det gjorde ont. Han vaknade dessutom nyss och pekade på munnen och grät. Imorgon är det doktorn som gäller! Är det svinkoppor behöver han nog nåt starkare mot det, men om det inte är det, tänk om salvan förvärrat såret? Han får iaf vara hemma från dagis tills vi vet vad det är! Hampus vaknade han med för över en timme sen, det jag fick ur honom var att han hade ont i magen, eftersom han var halvt sovandes vet man aldrig men han har legat och gnytt lite då och då nu i sömnen. Jag tror inte (hoppas inte) att det är magsjukan, då borde det väl hänt nåt nu, är ändå 11/2 timme sen han vaknadd förstörd. Kan bero på att han inte gjort nr två idag *hoppas*. Det skär verkligen i mammahjärtat att se sina små guldklimpar sjuka, ha ont eller bara inte må bra!!

Av Therese - 10 september 2012 21:29

Jag har en fruktansvärd kräkfobi att det stör mitt dagliga liv, jag tänker på det konstant och speciellt på kvällarna (eftersom det oftast händer på natten) kommer den olustiga känslan krypande.. Det kanske låter löjligt men det påverkar mig så fruktansvärt mycket, jag kan inte leva normalt! Hela sommaren får jag ångest så fort jag tänker på vintern och alla dess magsjukor, hela hösten, vintern, våren går jag på helspänn och får hjärtat i halsgropen så fort nån hostar till, jag vågar inte vara i stora folksamlingar med barnen och får panik så fort nån säger att denne har ont i magen/illamående! När vi får magsjukan här bryter jag ihop totalt, grinar, skakar mm (såklart inte inför barnen) Känns som jag skulle behöva nån form av lindring för detta som terapi eller lugnande om jag ska klara av vinterhalvåret..

Ovido - Quiz & Flashcards