fyrbarnsmorsa

Direktlänk till inlägg 12 december 2014

Psykiskt nedbrytande..

Av Therese - 12 december 2014 00:55

Är det såhär man ska behöva leva? Behöva gå som i en dvala hela vinterhalvåret för att man inte kan sova på nätterna, för det enda man tänker på är den där jävla magsjukan.

Ligger vaken till mitt i nätterna o lyssnar efter ljud, bara de rör sig i sängarna eller hostar till, fryser hjärtat till is, domnar bort ända ut i händerna o ser framför mig hela mardrömsscenariot.

Helt slut dagtid, det här håller på o bryta ner mig helt psykiskt o även fysiskt med trötthet, magkatarr o oro.
Tror inte det är många som förstår hur jag känner mig.. Helst av allt skulle jag bara vilja isolera oss från omvärlden sex månader per år.

Därför blir jag så ledsen o upprörd när det är folk som inte tar detta på allvar.. Skickar ungar till skola o dagis o går till jobbet för tidigt, inte tar det på allvar..

Jag mår så dåligt när vintern börjar närma sig o fixar inte ens att läsa om att det börjat gå.. Ännu mindre ja hör nån har ont i magen eller mår illa. Denna sjukdom o allt helvete vi gått genom pga den har satt djupa ärr i mig..

Är det såhär det är meningen att jag ska behöva må..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 24 oktober 2014 18:53

Nu är sommaren slut och härmed är vår största skräck i intågande, magsjukan! Därför lägger jag upp en länk här till de som missat reglerna eller måste påminnas. 48h regeln handlar alltså om att man håller sig borta från folk i två dagar efter ma...

Av Therese - 21 oktober 2014 23:33


Efter mycket om och men, beslöt vi oss för att omplacera våran kattunge Doris! Det fungerade inte längre eftersom hon blev avundsjuk när sonen kom och kissade konstant på hans saker och kläder. Det beslutet var det bästa vi gjort! Tjejen som to...

Av Therese - 14 oktober 2014 15:50

Jag ville ta reda på äpplena vi har på trädet innan det är försent och vad är inte mer perfekt än att göra en äppelpaj då. Jag brukade alltid göra smulpaj, men nu är jag omvänd, testade äppelpaj á la Morberg och säger bara, gud så underbart god den v...

Av Therese - 13 oktober 2014 06:39


..det kan sammanfatta min söndagskväll. En bebis som bara ville ligga vid bröstet, inte alls nöjd. Svårt att veta om det var pga magont, utvecklingsfas, övertrött osv men trodde det skulle bli en vaken natt, för när vi la oss i sängen dög inte ens br...

Av Therese - 11 oktober 2014 23:07


Nu ikväll var vi hela familjen i ishallen på skridskodisco! Nersläckt, discolampor, strob och hög musik. Ett roligt initiativ och lyckliga barn! Första gången på is för Leia, lite Bambi på is feeling men hon kämpade på och nu vill hon åka hela t...

Ovido - Quiz & Flashcards