fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under december 2012

Av Therese - 31 december 2012 14:32

Gott nytt önskar vi er familj, släkt, vänner & dom vi inte känner! Hoppas alla ett underbart 2013 får & självklart ett lyckat nyår! Gott nytt år som satan önskar vi på Målargatan!

Av Therese - 30 december 2012 19:03

Man har en garberob full med kläder men ändå hittar man aldrig nåt att ta på sig.. Nu hittade jag till slut efter att ha gått genom alla kläder x antal ggr en möjlig nyårsutstyrsel. Mannen rynkade näsan, så vet vad han tycker om det, visst känner man sig extra fin när man inte får den respons man vill ha. Detta är som sagt bara en möjlig utstyrsel, kommer nog ändras några ggr till innan jag är helt nöjd..

Av Therese - 30 december 2012 00:27

Leia somnade i sin egen säng ikväll, vilket inte hänt tidigare. Vi fick gå in några ggr och säga åt henne att vara tyst när hon försökte få kontakt med Elias och stod i sängen. Jag gick in när det hade varit tyst en längre tid och då hade hon lagt sig på sidan och somnat!!! Detta är ett otroligt framsteg för henne och vi kommer nu att hålla fast vid det! Snart kanske vi får egentid på kvällarna igen!

Av Therese - 29 december 2012 14:56

Allt är nu förberett inför nyår! Vi kommer traditionsenligt att beställa maten, det blir halvgratinerad hummer till förrätt, oxfile med potatisgratäng till varmrätt och efterrätten kommer jag göra själv i frostade glas, chokladmousse i botten sen blandade bär och spritsad grädde med riven choklad och ett chokladflarn på toppen. Jossan och David äter med oss och senare kommer Sammy och ev fler. Hoppas på en lyckad kväll!

Av Therese - 28 december 2012 14:24

Lokal bokad, klänning beställd, skor på gång, middagskläder och festkläder bestämt, middagsunderhållning ordnad, tal klart, musik snart klart, gästlistor halvklara, inköpslista och matlista skrivs ikväll, barnvakt kväll/natt under bearbetning.. Känns som jag har läget under kontroll!! Tur att jag tycker sånt här är så kul!

Av Therese - 27 december 2012 20:06

Nu har jag hittat på två klänningar på Nelly som jag fastnade för lite. Men vilken det blir beror nog på vilken som sitter bäst.. Men kul att höra vilken ni tycker är snyggast?!


   



Av Therese - 27 december 2012 14:02

Efter alla hade gått på julaftonsnatten, åt jag o F lite julmat innan vi la oss, däribland åt jag av Jansson som hade stått framme ett bra tag på julafton innan jag la in den i kylen, ca 6h därefter blev jag dålig. F åt av den på morgonen och blev dålig några timmar efter.. Barnen åt aldrig nåt av den och dom har inte blivit drabbade.. Peppar peppar.. Kan det vara sån "tur" att det "bara" var en matförgiftning?! Det är så svårt att säga och vi tar ändå det säkra före det osäkra och är isolerade till imorgon då vi är smittfria om det ändå skulle vara en magsjuka! Tur att man har en sån underbar mamma som man skickade inköpslista åt så hon kan handla åt oss! Fick kommentaren senast idag "Tänk om fler tänkte som dig".. Bara av det känner jag att jag gör medmänniskorna en tjänst.. "Behandla andra som du själv vill bli behandlad", känns som ett passande talesätt i detta sammanhang!!

Av Therese - 26 december 2012 11:08

Det enda positiva med magsjukan är att man gått ner två kg, men inget jag vill rekommendera eller testa igen! Natten var iaf lugn men än är det som sagt inte över.. På söndag vet vi om de andra klarade sig eller inte.. Vi vuxna mår bättre idag, lite småtrötta efter gårdagen bara. Det jobbigaste att vara sjuk är när mamman o pappan är sjuka samtidigt och barnligan mer än pigga..

Ovido - Quiz & Flashcards