fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Therese - 6 september 2012 22:17

Har idag varit på mitt allra första föräldramöte. Jag tycker att det är väldigt intressant och kul med sånt och vill gärna vara insatt i mina barns skola/dagis. Jag är mer än nöjd med lärarna, han kunde inte fått bättre och jag kommer göra allt för att resten av barnaskaran ska få samma! Han har även vuxit enormt som person bara efter en vecka i skolan, lättare att diskutera med och man behöver inte alls säga åt honom lika mycket, han bråkar inte lika mycket med sina småsyskon heller, det är så fruktansvärt skönt! Det är en enorm skillnad från dagis, då han tjatade var och varannan dag om att han inte ville gå och ibland fick man formligen släpa jt honom till bilen. Han har inte sagt nånting om att han inte vill gå i skolan. Det var en kväll när han var toktrött som han frågade om han fick vara ledig dan efter, jag sa nej och det fann han sig i. Han har fått mycket beröm av lärarna att han äter duktigt, han är lättlärd och duktig på aktiviteterna de har. Jag är såå stolt över min älskade stora kille!

Av Therese - 6 september 2012 15:19

Idag på morgonen var vi ute i skogen i två timmar för naturlära, vi tittade på kottar, barr, insekter genom lupp, sjöng, läste naturbok och hade fruktstund. Mysig förmiddag! När jag slutar halv fem ska jag hinna springa, duscha, göra mig iordning, laga mat och äta innan det är föräldramöte på skolan klockan sex. Men allt går om man vill!

Ovido - Quiz & Flashcards