fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under september 2012

Av Therese - 17 september 2012 22:40

..så blev sonen överlycklig att höra att han skulle få börja på hockeyskola! Han har nog berättat för alla nu att på lördag klockan tio ska han börja! Tyvärr hade a-laget träning nu på lördag så det blir lördag om två veckor, men desto mer tid till att öva lite på att behärska åkningen!

Av Therese - 17 september 2012 21:58

Det är alltid så kul när någon är med på tv eller på annat sätt blir en mer eller mindre officiell person, hur andra lite gör det till en tävling, jag gick i brorsans klass, jag känner henne, jag känner hennes föräldrar, kusiner osv. Jag tycker att det är jättekul och kommer heja på henne för att hon är härifrån, (var samma när Minna från Hallstavik var med i idol) jag känner varken henne, hennes familj eller vänner! Så nu blir x-factor lite extra kul att titta på!

Av Therese - 17 september 2012 21:18

Måndag och vardag igen! Liam blev hemma även idag, tror inte han smittar längre men bättre att vara hemma en dag för mycket.. Snälla Jenny kom över med läxpapper och veckoplanering, perfekt att vara grannar och ha barn i samma klass. Bror min har varit här hela dagen, så skönt att få sällskap speciellt de veckor F jobbar eftermiddag. Imorgon har jag tänkt sätta igång att gå genom foton i albumen och dator, har inte orkat det tidigare. Liam hade lite svårare att somna ikväll, han är så uppspelt att en klasskompis följer med honom hem imorgon och han var så duktig och städade hela rummet innan han la sig! Förresten, kikade lite på x-factor och såg då att Elli var med och även gick vidare, kul med nån härifrån! Nu slapp i soffan och njuta av tystnaden!!

Av Therese - 16 september 2012 17:34

Jag använde 1kg köttfärs, ca 3dl ris, 1 röd paprika, 1/2 purjolök, 4dl creme fraiche med paprikasmak, salt, peppar. Stek köttfärs med paprika och purjo, koka riset, krydda, vänd ner ris och creme fraiche i köttfärsen. Jag gjorde även vitlökssmör, bredde på franskskivor och in i ugnen. Supergott, testa!

Av Therese - 16 september 2012 16:09

Nu är vi hemma efter tre timmars svampplockning! Det blev en coop påse full med skogens guld även denna gång! Vi tog med oss gammelfarmor och våra tappra svampplockare Elias och Hampus! De andra fick vara hos farmor och farfar under tiden. Vi hoppar nog över fisket idag, stor risk att blåsa ner i vattnet. Nu dags att sätta igång med smarrig färsrisotto till middag sen blir det svamprensning och förvällning med ett glas vitt till! Härlig söndag! Såg även en överkörd kopparorm på vägen (kan vara Fredrik som var skyldig till det)

Av Therese - 15 september 2012 22:17

Frågade Liam idag om han ville börja på fotboll, han behöver något fritidsintresse för att aktiveras. Det ville han inte, han ville börja på hockey!! Sagt och gjort, jag tog kontakt med de ansvariga och nu ska han börja på hockeyskola! Han vet inget än (sov när jag fixade det) så han kommer bli överlycklig imorgon! Som morfar, han var riktigt känd inom hockey när han var ung, alla ville ha honom, finns fortfarande bilder på honom i ösk:s lokaler. Så han skulle komma och titta på lördag och sen får han väl småträna honom och lära honom allt han kan! Kul!!

Av Therese - 15 september 2012 17:21

Detta åt vi idag, potatisgratäng, helstekt fläskfile, kantareller i grädde och gurk-o tomatsallad. Grymt gott men som vanligt då så äter man föör mycket! Så nu har jag ont i magen och den står åt alla håll just nu! Vila lite tror jag!

Av Therese - 15 september 2012 12:41

Detta är våran familj! Jag 29, mamma till fyra bustroll, utbildad uska, jobbat på diverse ålderdomshem, som bagare/konditor och senast som dagmamma. Pappa Fredrik, 31 jobbar som sintringsoperatör på Sandvik. Våra fyra guldklimpar, Liam 6 år, går i förskoleklass, aktiv, vild kille, Elias 5 år, går på dagis, lugn, matglad, envis, Hampus snart 4 år, dagiskille, vild, riktig teaterapa som brukar uppträda här hemma med sång och dans, Leia, 2 år, familjens prinsessa, riktigt tjejig men hänger även med storebröderna på deras bus och upptåg. Med i familjen finns även två katter, vita Pumba, 3år, mer ute än innekatt, ibland är han busig som en kattunge och gråa, Timon, 2 år, ska alltid vara med, grävskopan när han äter. Detta är våran underbara familj som jag älskar över allt annat!

Ovido - Quiz & Flashcards