fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under september 2012

Av Therese - 22 september 2012 20:18

En kompis ringde F idag och frågade om han ville vara med och spela hockey och det nappade han på. Jag och de två äldsta följde med för att kolla. Liam börjar på hockeyskola om en vecka så han tyckte att det var extra spännande att se pappa spela! Men lovar att det är typ femtio minusgrader i hallen så frös nåt fruktansvärt! Det var iallafall kul att kolla, jag var ju i Leias ålder när jag stod i hallen och skrek: "Heja pappa!!". Men blev totalt nedfrusen så nu ska jag sätta mig i soffan och tina!!

Av Therese - 22 september 2012 12:43

Sprang 2.5 km på 19 min, jag hade kunnat pressat mig mera men fick hållet från helvetet redan efter en halv kilometer så klarade inte mer. Ska springa imorgon igen men väntar då en stund till efter jag ätit.. Nu en lång skön dusch!!

Av Therese - 22 september 2012 11:13

Började morgonen med att sola, så skönt! Nu har vi ätit lunch och godisskålen är framme, precis som det ska vara en lördag. Min vän kommer idag så ska vi fixa till det sista i bloggen så den blir klar. Ska även hinna med att springa och ikväll blir det mys med gubben min. Så ser min lördag ut och jag älskart!

Av Therese - 21 september 2012 20:18

Jodå ni såg rätt, jag har blivit med solariehimmel! Nybytta rör och gratis, vad mer kan man begära? Jag har inte testat än, vet inte riktigt vad jag ska ligga på.. Några förslag?

Av Therese - 21 september 2012 15:33

Liam ville att vi skulle cykla till skolan imorse, sagt och gjort, jag tog på mig tjocktröja, jacka, mössa och vantar och lika på Liam, men det var såå kallt ute, bara ca två plusgrader så var bra frussen när jag kom hem igen. Hämtade upp bror min, så när vi hämtade Liam från skolan igen, åkte vi direkt till lekparken i Öregrund, det var faktiskt rätt skönt där i solen! Nu är det bara att ta tag i städningen medan de andra spelar wii. 


Ibland är det så kul att lyssna på barns diskussioner och tankar. Elias och Hampus tog med sig dockorna till lekparken och Elias: "Vi leker mamma, pappa, barn, fast mamman är död" varpå Liam kommenterar: "Men vem ska då laga maten?".

Behöver jag nämna vem som lagar mest mat här hemma..



Ikväll blir det fredagsmys, längtar! Önskar er alla en härlig fredag!   

Av Therese - 20 september 2012 22:04

..börjar det att ta sig med headern! Och jag har fått hjälp av de bästa! Nu är det bara kort som ska läggas in sen är jag nöjd! 

Jag vill ju egentligen byta bloggadress men vill inte mista alla mina gamla inlägg, blir ju ändå som minnen för mig att gå tillbaka och läsa. Någon som vet om man kan "ta med sig" inläggen när man startar upp en ny blogg??

Av Therese - 20 september 2012 15:47

Vi är nu på väg hem från den årliga kontrollen av Elias hjärta! För att göra en lång historia kort: Elias föddes med en förträngning på aortan, första dygnen tillbringades på neonatalen och var väldigt kritiska! Nu går han på årliga ultraljud och har även varit på två magnetröntgen. Denna gång började som vanligt med vägning, mätning och blodtrycksmätning, nu tog dom även i benet vilket han tyckte gjorde jätteont. Vi fick komma in till en medicinsk analytiker som undersökte. Sen kom våran läkare in och sa åt Elias att lägga sig på britsen och sa även att han inte tagit blodtryck.. Jag sa hans fullständiga namn "Ojdå jag har fått fel papper". Han hade alltså fått en annan Elias journal. Vi fick då komma in på hans rum för att gå genom bilderna. Han visade och förklarade allt "Och här ser man ett lite ökat blodflöde, men det kan bli så efter en operation". Vaa!! Han har inte blivit opererad! "Nähä, jag har inte hunnit kollat genom journalen än".. Jag kände mig väldigt obekväm och otrygg! Jag tyckte att det var så oproffsigt av en läkare! Han sa att det skulle bli lika resultat även om han skulle bli opererad men skulle på tisdag på hans jourtid prata med andra läkare i landet och diskutera en ev ballongutvidgning av kärlet. Han trodde inte det heller skulle bli av men skulle höra av sig isåfall annars ska vi tillbaka om ett år igen.. Elias var som vanligt kanonduktig och lät de undersöka honom, han drog bara ett par suckar för att påpeka att det var tråkigt. Vi åkte till leksaksaffären efteråt som är standard efter ett mer omfattande läkarbesök.

Av Therese - 20 september 2012 09:12

När jag var och lämnade Liam imorse gick vi förbi en grupp sju-åttaåringar som stod och pratade, det jag kunde urskilja var bla helvete, jävlar, fan, kuk (!), är jag efter i tiden eller pratar barn så nuförtiden?? Vart kommer det ifrån?? Kompisar, äldre syskon eller föräldrar till och med? Jag tycker iallafall att det lät hemskt och ville bara hålla för öronen på Liam.. Jag var närapå att säga nåt men ska jag behöva säga till andras barn?!

Ovido - Quiz & Flashcards