fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 15 september 2012

Av Therese - 15 september 2012 22:17

Frågade Liam idag om han ville börja på fotboll, han behöver något fritidsintresse för att aktiveras. Det ville han inte, han ville börja på hockey!! Sagt och gjort, jag tog kontakt med de ansvariga och nu ska han börja på hockeyskola! Han vet inget än (sov när jag fixade det) så han kommer bli överlycklig imorgon! Som morfar, han var riktigt känd inom hockey när han var ung, alla ville ha honom, finns fortfarande bilder på honom i ösk:s lokaler. Så han skulle komma och titta på lördag och sen får han väl småträna honom och lära honom allt han kan! Kul!!

Av Therese - 15 september 2012 17:21

Detta åt vi idag, potatisgratäng, helstekt fläskfile, kantareller i grädde och gurk-o tomatsallad. Grymt gott men som vanligt då så äter man föör mycket! Så nu har jag ont i magen och den står åt alla håll just nu! Vila lite tror jag!

Av Therese - 15 september 2012 12:41

Detta är våran familj! Jag 29, mamma till fyra bustroll, utbildad uska, jobbat på diverse ålderdomshem, som bagare/konditor och senast som dagmamma. Pappa Fredrik, 31 jobbar som sintringsoperatör på Sandvik. Våra fyra guldklimpar, Liam 6 år, går i förskoleklass, aktiv, vild kille, Elias 5 år, går på dagis, lugn, matglad, envis, Hampus snart 4 år, dagiskille, vild, riktig teaterapa som brukar uppträda här hemma med sång och dans, Leia, 2 år, familjens prinsessa, riktigt tjejig men hänger även med storebröderna på deras bus och upptåg. Med i familjen finns även två katter, vita Pumba, 3år, mer ute än innekatt, ibland är han busig som en kattunge och gråa, Timon, 2 år, ska alltid vara med, grävskopan när han äter. Detta är våran underbara familj som jag älskar över allt annat!

Av Therese - 15 september 2012 10:20

Idag är det alltså höstmarknad.. Jag kan inte riktigt förstå folks entusiasm för marknader, det är ju bara samma skit vareviga år, kostar pengar och är jobbigt att trängas, jag har dessutom försökt lära mig tycka om marknadsgodis men det går inte, det ÄR verkligen äckligt! Som ni förstått, kommer vi inte gå ner! Och kommer inte säga nåt till barnen och skulle de ändå få reda på det är det inte hela världen, vi brukar ju i stort sett aldrig gå på marknader så. Blev tipsad om deras billiga strumpor också ett år, köpte och tyckte de va bra, tills alla gick sönder en efter en, kvalite haha! Nej nu dags att gå upp ur sängen och sätta igång med dagen! Önskar er alla en mysig lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards