fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under april 2012

Av Therese - 23 april 2012 21:43

Har ikväll varit på infomöte inför Liams skolstart i höst. Kändes bra med lärarna osv, ett minus var de stora barngrupperna, 23st kommer de bli, det var rekord sen ena läraren började -93. Folk måste ha haft tråkigt -05. På fredag ska Liam dit med dagis så får se vad han säger efter det. Han längtar efter att börja skolan och ett plus är att hans tjejkompis kommer gå i samma klass. Känns lite småläskigt att han blivit så stor, tiden går för fort, ibland skulle man bara vilja stoppa den för ett ögonblick..

Av Therese - 21 april 2012 10:08

Och med den dagen kommer även LÖRDAGSGODIS, vilket ungarna skriker rakt ut så fort de vaknar på lördagen.. Så upp, ta en kaffe, käka lite frukost och ta itu med dagens bestyr, tvättberget är i siza med Mount Everest just nu och tog mina sista strumpor och trosor idag.. Hmm kan vara dags att tvätta nu.. Ska jaga upp mannen (som för övrigt tar sovmorgon varje morgon..) ur sängen nu!!


Jag fick även godkänt på matteuppdraget, vilket jag verkligen inte trodde, så glad är jag också, alla uppdrag osv klara i matten, nu är det bara den muntliga kvar, vilket jag är extremt nervös över, jag måste plugga MYCKET mer i boken innan dess.. Jaja, det går som det går, jag kan inte göra mer än mitt bästa!


Passar på att önska er en UNDERBART skön lördag!!

Av Therese - 21 april 2012 00:55

Jag önskar mig en positiv, stöttande man i julklapp! När jag brinner för nåt vill jag gärna att andra ska se det. Jag är så glad för det här jobbet. När jag pratar om det vill jag ha positiv respons men icke.. Andra har sett hur bra jag mår av det här, varför ska det vara så svårt. Jaja det här är nåt jag verkligen vill så tydligen får man klara det själv. Men det kommer att gå och jag kommer att fixa det såå bra! Optimist isället för pessimist, ja tack!! Tydligen så lever optistermister i snitt 7 år längre än pessimister så varför se ner på livet, man lever bara en gång!!

Av Therese - 19 april 2012 21:47

Idag for jag och min käre make till Valöskogen för att bli gaddade! Bådas tatueringar blev kanonfina och vi hade dessutom en supertrevlig dag hos familjen Börjesson! Tusen tack för tatueringarna och för att ni stod ut med oss hela dagen ;-) Detta blev resultatet!

     

Jag ville egentligen ha två fjärilar, en uppe och en nere men hade för smala handleder som väntat. Men är nöjd, får se om jag förändrar/lägger till nåt framöver eller om jag behåller den som den är. Funderar på att göra nåt litet därnere och ev tatuera in barnens födelsedatum, men det visar sig.

Nu bara vääntar jag på att Fredrik ska tatuera in mitt namn ;-)


Jag var sjuukt nervös imorse! Mådde illa, skakade och kunde inte äta, jag skulle trots allt ta gaddningsoskulden, men ni som inte vågat tatuera er ännu, kan bara informera om att det var inte alls så farligt som jag hade föreställt mig! Sjukt nöjd!!


Av Therese - 18 april 2012 21:01

Som sagt ska jag tatuera mig imorgon och Hampus hade stora funderingar över hur han skulle göra tatueringen på mig, han frågade om han skulle ta på vatten och gnugga på den! :-)

Så sköna kommentarer man får höra från barnen ibland och man ångrar att man inte antecknade när de började. Men kanske inte försent att börja?!

 

Mina solstrålar! 

Av Therese - 18 april 2012 14:50

Under helgen iordningställde vi lekrummet och nu har vi även kört sopor och rensat gården. Jag har fixat iordning pysselbord och skåp och har börjat fyllt det så smått, får lite påsar med saker lite då och då av Suss. Jag har skrivit ut ideer på lekar, pyssel m.m, ska fortsätta skriva ut bilder att färglägga och imorgon blir det att sätta upp gardiner, fixa fönsterlås, sätta upp klädkrokar och hämta resesäng (åt den minsta) och barnstolar. Byta sand i sandlådan, fixa staketet, sätta upp nya gungor osv osv.. Jag är såå exalterad inför detta och ser verkligen fram emot det här, ska bli så roligt!

Barnen var här imorse och lekrummet blev godkänt! :-)


Och igår gjorde jag det jag aldrig trodde jag skulle göra.. Jag beställde en tatueringstid, så imorgon åker vi hela familjen, så ska jag och Fredrik tatuera oss samtidigt, det blir en tatuering med barnens namn, ni får se resultatet sen. Jag ska erkänna att jag är egentligen skitnervös, men gör jag inte det här nu kommer det aldrig att bli av..


Imorgon är jag ledig och tänkte sitta med matten halva natten inatt, förmodligen examination på fredag, ska bli så skönt att slippa det här nu, är skapligt less på tal osv.. Nu vill jag tänka på mitt jobb istället!

Önskar er alla en sköön onsdag!!

Av Therese - 16 april 2012 19:06

Var hos den andra dagmamman idag, jättetrevlig kvinna! Fick träffa tre av barnen jag ska ha hand om. Hon hade sagt till Ola att hon helst hade velat att jag hade börjat förra veckan! Imorgon tar jag med mig hela gänget till öf och träffar dom andra barnen. Därefter till Ola och prata info och på onsdag kommer hon hem hit med hela gänget! Förhoppningsvis får jag klartecken imorgon att börja jbobba så fort som möjligt! Så imorgon är det uppdrag köra skräp, rensa trädgård och fixa iordning det sista inomhus! Och jag bara njuter!

Av Therese - 15 april 2012 23:01

Grannflickan kom över på lek idag tills det var dags för Liam att åka på kalas, innan hon gick sa hon "Hejdå Liam, jag älskar dig, puss puss", varpå Liam blir generad och inte svarar henne. Söta ungar! Hon haar bröllop, barn och allt planerat redan, det är nog lika bra att Liam inte är så intresserad av giftermål än :-) Vi for till Norrby för utekalas hos Liams kamrat, det höll till på logen, riktigt mysigt och otroligt fint anordnat! Tack igen för det! Vi fortsatte söndagen i utevistelsens tecken och packade korv och festis och begav oss ut i skogen och grillade. Helmysig dag och det enda negativa var att Leia sov mellan halv sex och halv åtta, så det är fortfarande full fart på henne fast vi ligger i sängen i mörkret.. Suck! Hade velat somnat i hyfsad tid för en gångs skull men jag fick så jag teg. Lägger in bilder från idag imorgon istället! Sov gott ni som får! Gäääsp!

Ovido - Quiz & Flashcards