fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Therese - 26 augusti 2012 20:01

Jag hade faktiskt med mig 500:- från krogrundan igår, hade med oss 800:-, helt ok! Kom på imorse att de hade försäljning på socker-lottas så begav mig dit. Pojkarna har varsin Didriksson overall och jag är riktigt nöjd med det märket! Som tur är hittade jag en Didriksson i strl 80, hon har 92 men det märket är lite större i strl. Den passade perfekt, kostade mig 120:-. Nästa söndag är det second hand i Gimo, far nog dit och kikar lite också. Några saker kvar som fattas sen är vi redo för snö och kyla..

Av Therese - 26 augusti 2012 11:31

Tack alla inblandade för en supertrevlig kväll med god mat och trevligt sällskap! Så otroligt gott med oxfille och deras potatisgratäng...mums! Jag och Jossan tjänade iallafall in priset, killarna tog bara en portion, veklingar!! Det var sämre än förra året eftersom de i år inte hade nåt partytält med underhållning.. Därför beslöt vi oss för att gå till Wenngrens partytält.. Vilket vi inte skulle gjort.. När vi hade betalat 100:- (!) träffade vi på Tobbe där, han satt med en 33cl som han hade betalat 50:- för!!! Skriv för f*n inte ut att det är bartömning då.. Pratade med han i baren (tydligen ägaren) och frågade varför de hade så dyra priser när det skulle vara bartömning.. Får ett riktigt spydigt svar: "Vad tror du att det kostar att bygga upp partytältet, duger det inte kan du gå till entren och kräva tillbaka pengarna och gå till Sjökrogen men då får du inte dansa heller", hahaha så skrattretande klart man inte stannar! Går till entren och kräver tillbaka, det han inte visste var att vi var 15 pers som gick ut.. Där gick ni miste om många ören! Vi gick tillbaka till Sjökrogen och fick en mycket trevlig avslutning på kvällen med vettiga priser i baren och TREVLIG personal. Har hört även att många klagat över Wenngrens mat men det ska jag inte ta upp här. Summa summarum HUR kunde ni skriva ut att det var bartömning när det inte är det? Tror ni att ni får fler gäster ju otrevligare ni är? Tror ni inte att inträdet skulle tjänat in för det SVINdyra tältet?? En kompis blev irriterad att vi inte hört avo oss när vi gick från Wenngrens för de fick betala 100:- helt i onödan.. Nej skäms på Wenngrens!!

Ovido - Quiz & Flashcards