fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Therese - 8 augusti 2012 23:03

Tidigare har jag bara lyckats söva Leia genom amning, nu efter fyra veckors amningsstopp, med skrik, gråt, oroliga nätter och jag sovit uppe tänkte jag ge det ett försök att söva henne i sängen. Jsg låg i sängen bredvid och när jag släckte och tog hennes hand blev hon lite orolig så efter ca fem minuter kröp hon upp i våran säng, la sig på min kudde och la armen om mig och borrade in sitt ansikte i min hals, så som hon brukar göra när hon är ledsen eller bara vill kramas. Vi låg så i ett par minuter sen la hon sig i sin säng igen, tog min hand, la sig mot väggen och SOMNADE!! Jag är så lycklig just nu att jag fixade det! Inatt kan jag nog börja sova spritt språngande naken igen utan att oroa mig för att vakna av att dottern ammar :-)

Av Therese - 8 augusti 2012 20:05

Uttråkade barn ledde till en spontantripp till Leos lekland i Uppsala med Mia o kusinerna. Hade nog inte förväntat mig att det skulle vara så stort! Det resulterade i fyra timmars konstant lekande av både vuxna och barn med undantag tio min slushpaus. Grabbarna har pratat otroligt mycket om det besöket och det kommer garanterat bli ett besök till innan kräksjukeperioderna sätter igång! Kan varmt rekommendera leklandet! Idag var det en slappdag och lite hemmafix och pressande i solen. Nu står det en dubbel bullsats på jäsning och smörgåsar fixas imorgon för imorgon kväll åker vi till Hallsta o kollar in Speedway!

Ovido - Quiz & Flashcards