fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Therese - 22 augusti 2012 11:00

Det är det minsta jag kan säga, vi hade tänkt att få Leia blöjfri nu i sommar, men hade tänkt vänta tills ca två år, då de flesta har lättare att göra sig av med blöjan.

Men i somras i juni nångång, gick hon bara utan blöja och satte sig själv på pottan och gjorde både nummer ett och två, utan att säga till och utan att jag behövde säga till. Nu är hon helt och hållet blöjfri dagtid. 


Nu på senaste har hon även börjat med att ta av sig blöjan och kissa direkt hon går upp och blöjan är alltid snustorr, så hon kommer snart vara blöjfri även nattetid! Är så otroligt imponerad av henne, de andra var blöjfria dagtid vid två och nattetid vid tre, men jag antar att tjejer är snabbare. Mammas duktiga prinsessa!


Liam är nu i skolan, fick lämna honom efter samlingen redan, så det har blivit tidigare och tidigare för varje dag! Han tycker ju att det är så himla kul också så det hjälper ju till. Jag är så stolt över min stora kille!

De har idag fått sin första hemläxa, att lära sig att inte slåss eller vara ful i munnen, vilket kommer att bli en utmaning för Liam hemma, men jag tror att det kommer funka i slutändan, sen kanske han kan lära sina småsyskon rätt och fel också. Syskonkärlek är väl för underbart!


   

Ovido - Quiz & Flashcards