fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Therese - 6 augusti 2012 13:02

Som jag sagt förut, älskar jag mitt jobb, jag älskar barn och att dessutom kunna ha barnen hemma och sköta sin egen planering är ett STORT plus! Idag efter lunchen var vi ut i skogen och fick ihop massa blåbär, så nu ska här göras blåbärspaj till eftermiddagsfikat!

Av Therese - 6 augusti 2012 10:30

Vi bestämde oss för att grilla igår så jag åkte till COOP för att köpa kött, jag bestämde mig för en färdigmarinerad fläskytterfile, tog även en liten flinta. Kom hem grillade och serverade barnen och oss själva, alla hann ta några tuggor när jag bara skulle kolla vad det var för marinad eftersom det var så starkt och då såg jag datumet, bäst före 31/7, alltså fem dagar gammalt kött, jag är väldigt petnoga med hållbarhet osv så jag sa åt alla att inte äta och slängde det dom hade på tallrikarna, la kött och förpackning i en låda och begav mig tillbaka till coop för att klaga. Plockade samtidigt bort ytterligare tre köttbitar som hade samma datum, gick till personalen och förklarade och sa dessutom att vi fick äta grillad korv pga detta. Jag fick dubbel ersättning tillbaka men det hade ändå inte kompenserat om vi nu hade blivit dåliga. Så ett tips till er andra är att ALLTID kolla datum oavsett vad ni köper. Har även en annan vän som samma dag åkte för att köpa barnmatsburkar och då uppmärksammade datum och en hel kartong med burkar som gick ut i februari! Jag blir äcklad och samtidigt förbannad, man ska ju kunna lita på sin affär att man inte köper hem gammal mat!

Ovido - Quiz & Flashcards