fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under december 2012

Av Therese - 17 december 2012 13:59

Nu är hela familjen jullediga! Bestämde oss idag för att barnen får vara hemma nu eftersom magsjukan går som en löpeld i kommunen just nu och vi blir så drabbade när vi får den så dumt att riskera att julledigheten blir förstörd! F spelade match i fredags och skadade handen, fick reda på efter röntgen idag att det var en benflisa som lossnat i handleden, lindad hand och vila i tre veckor. Så ikväll blir det till att klä granen (tusen tack igen Elisabeth!!) Sen har vi tre veckor på oss att julstäda!

Av Therese - 17 december 2012 08:17

Har ringt både skola och dagis för att höra om det är mycket magsjuka som går nu, i skoöan var det lugnt just nu så skickade dit Liam imorse. På dagis däremot gick det för fullt, både barn och personal sjuka så imorgon får grabbarna vara hemma så får man ringa och kolla läget imorgon igen. Jag vill inte ha hit det nu, vi blir så fruktansvärt drabbade och det tar så lång tid att bli av med det när man är många så då skulle hela jullovet bli förstört isf. Det är bara att hålla tummarna att vi slipper det!

Av Therese - 15 december 2012 18:23

Under matchen igår gjorde F illa handen. Lindade den på akuten idag och röntgen måndag morgon. Farlig sport det där.

Av Therese - 13 december 2012 20:03

..är en pysseldag när Liam kommer hem från skolan och jag har förberett 10 olika pyssel! Det blir flätade hjärtan, brodering på papp, tomtar av både toarullar och äggkartong, snöflingor i papper, sockerlyktor, nejlikoapelsiner, smällkarameller, jullyktor i form av målade glas och garnbollar! Får se om vi hinner med allt! Ser fram emot morgondagen! Hojta till om ni har fler tips på pyssel för det kommer bli ännu en pysseldag tillsammans med kusinerna framöver!

Av Therese - 13 december 2012 17:29

Släpade upp barnen klockan sex imorse, får vanligtvis tvinga upp dom halv åtta för att hinna till skola och dagis. Men det gick över förväntan och vi kom även i tid till dagis. Mina två tomtenissar var så söta i luciatåget och efter bjöds det på varm choklad, skinkmacka och pepparkakor, så mysigt! Sen lämning på skola och jag pappan och dottern åkte hem och sov faktiskt två timmar tillsammans, hur skönt och välbehövligt som helst. Pappan hämtade Hampus på dagis och Liam i skolan. En timme efter hämtade jag Elias som hade varit med femårs gruppen och sjungit för gamla tanter och gubbar som Elias uttryckte det (PRO). Jag gjorde en supergod kasslergryta med egenplockade kantareller till middag och den gick hem hos alla! Nu lite vila i soffan innan det är dags att lägga barn och pappan bege sig till träningen. När han kommer hem blir det filmmys! Japp det var våran torsdag det!

Av Therese - 12 december 2012 22:25

Jag håller på att renovera dockhuset! Nu har jag tapetserat klart "föräldrarnas" och "barnens" sovrum och det roliga är att det är samma tapeter som vi har i våra rum! Nu fortsätta med köket! Sen ska det fixas golv och gardiner. Fick lite skäll av Elias idag att jag inte hade börjat igår men nu går det undan och kul är det!

Av Therese - 12 december 2012 19:57

Kvällarna på senaste tiden har blivit ett h*e.. Såhär ser de flesta kvällar ut nuförtiden: 18.45-19.00 Julkalendern samtidigt som förberedelser som kvällsfika, tandborstning, iordningställande av rummen inför natten. Fast de ska lägga sig direkt och fast allt är klart tar det ändå MINST 40min innan alla ligger. Ja förutom Leia då som inte har några kvällsrutiner för fem öre.. Ca 19.45 slår på film i rummen och säger godnatt. Filmen är ungefär 1h och 30min lång, under den tiden brukar de ropa och dunka i väggen ca 10-15 ggr. Efter 21 stänger vi av och då har oftast Hampus iaf somnat under filmen. Efter man stängt av fortsätter Liam sitt nattvak genom att ropa, törstig, kissnödig mm mm.. Han brukar ofta somna nångång mellan 22-23... Runt den tiden brukar även Leia somna i soffan och vi bär in henne i sin säng. Nu har jag alltså ca sju timmar tills det är dags att gå upp igen. Brukar kunna få sova ca 4-5h av dom 7, blir väckt x antal ggr under natten av barnen som drömt mardrömmar, kissnödiga, tappat nappen, ont nånstans eller bara vaknar och skriker ändå. Behöver jag säga att jag är otroligt trött varje morgon och jag skulle även behöva några timmars ensamtid på kvällen för att orka under dan.. Jag är skittrött på dagen och barnen inte bättre dom, det är skrik, bråk, fajter osv verkligen konstant från att de vaknar tills de somnar.. Imorgon är det finito med film och måste verkligen få in kvällsrutiner med Leia nu och det tänker jag fixa undr jullovet när ingen ska upp tidigt morgonen efter. Jag känner att blir det inte ändring på detta snart, kommer jag få lägga in mig frivilligt.. Ska bli så skönt att börja plugga och komma hemifrån för att andas och samla krafter! Jag har behövt nåt eget länge nu..

Av Therese - 12 december 2012 14:34

Har väntat på antagningsbesked till högskolan och trodde det skulle komma den femtonde. Nyss ringde en vän och sa till mig att gå in och kolla antagning.se för resultaten hade kommit. Och japp, i vår blir jag studerande igen! Sjuksköterskeprogrammet i Gävle! Lyckan är total och nu kan inget förstöra min dag och leendet på läpparna! Ikväll ska jag o F skåla med ett varsitt glas vin! Fyfaan så kul det ska bli!!

Ovido - Quiz & Flashcards