fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under december 2012

Av Therese - 20 december 2012 22:42

Julgodis klart, imorgon slå in de sista klapparna och julmatshandla sen har vi hela helgen på oss till att julstäda! Känner mig inte stressad just nu, ute i god tid i år. Förra året hann jag inte med nåt godis alls, snälla syster Carro bakade då åt mig. Jag julklappshandlade i uppsala dan innan och slog in kvällen före jul, har fina Mari att tacka för att jag hann! Nu sova så man orkar med morgondagen!

Av Therese - 20 december 2012 18:18

Idag blev det lussekatter, chokladkola, cornflakeschoklad och mintkyssar. Med det vi gjorde igår räcker det nu till jul!

Av Therese - 20 december 2012 03:12

Jag har haft magkatarrskänningar till och från sen hösten-11. I början av detta året fick jag så allvarliga smärtor, kunde inte äta, knappt gå, ligga osv.. Personerna runtom mig blev oroliga, jag stod dubbelvikt mot möbler och gungade ungefär som vid förlossningssmärtor. En morgon fick jag nog och bokade tid på akuten, ska tilläggas att sjukhus när det gäller mig själv kommer jag bara i kontakt med när jag känner mig döende.. De gjorde ett test för att se om det var magkatarr, vilket innebar att jag fick dricka en "shot" med bedövningsmedel, gick det över var det katarr. Det var det värsta jag varit med om, bedövad från läpparna ner till magsäcken, det kändes som att jag skulle dö, jag kunde knappt andas, svälja, jag kollade upp larmknapp så jag snabbt kunde trycka om det så var det sista jag gjorde. Jag överlevde iaf och de konstaterade magkatarr och jag fick utskrivet medicin. Sen dess har jag inte känt nåt, hur skönt som helst från att gått och haft ont från och till dagligen i ett halvårs tid. För ett par dagar sen började jag känna av det igen, illamående och ont i övre delen av magen. Jag är livrädd för att få så ont igen och försöker stressa ner för jag vet att det är största anledningen till smärtorna. Vilket är lättare sagt än gjort just nu, jul med allt vad det innebär, nyår och all planering inför festen i januari.. Det underlättar inte med fyra barn och en handikappad man hemma, huset måste städas, saker ska förberedas inför allt plus alla hundra måsten, papper för barnomsorg måste in, allt inför skolstart ska fixas osv osv.. Skönt efter festen då jag kan koppla av igen.. Men då börjar jag högskolan två dagar senare istället.. Ghaa

Av Therese - 20 december 2012 00:16

Av Therese - 20 december 2012 00:15

Vi började med pepparkakor, har ju blivit så bortskämd med att få en pepparkaksdeg av pappa på en 5kg i alla år så att köpa kändes annorlunda och det är skillnad i kvalite kan jag lova, den köpta bara smulades sönder men vi lyckades ändå få till tre plåtar (varav en jag brände pga bråk just då..) Sen blev det traditionellt mjölkrig och Leia hade nog ett kilo mjöl i håret när vi var klara (hon hatar att duscha..). Sen gjorde jag två plåtar knäck, en utan mandel o en med eftersom jag älskar med det i men ingen annan i familjen. Hann även med ischoklad, vilket ingen tycker om så gjorde med ljus choklad istället.. De blev inte kanon eftersom de smakade för mycket socker men hinner med en laddning till innan jul. Imorgon blir det Lussekatter och chokladkola. Ville så gärna göra mintkyssar i år men pepparmyntsoljan var såklart slut på alla affärer. Fick tips om att det fanns på apoteket så får kolla där imorgon annars får jag nog strunta i det tyvärr.. Snaaaart juuul!!

Av Therese - 19 december 2012 14:33

Idag kom välkomstpapper och broschyrer på posten.. Nu börjar nervositeten komma smygande..

Av Therese - 18 december 2012 22:03

Handlat nästan alla julklappar idag, med fyra barn och en handikappad man, handspriten var med och kissandet skedde utomhus, så nu hoppas vi på att vi lurat bacillerna! Jag var rätt effektiv eftersom barnen inte ens märkte att jag handlade nåt! Imorgon sker det sista av handlingen och kommer även att bakas julgodis för fullt. I veckan blir det även julmatshandling med svärmor inför julen. Nu lite soffhäng sen blir det lite julklappsinslagning!

Av Therese - 18 december 2012 11:39

Oplogat, fastkörningar, spadar och folk som puttar för att få loss bilar, höga vallar som skymmer sikten, inga trottoarer, enkelriktat.. Varför får Östhammars kommuns situation mig att tänka på den forna tiden med isbilskörning??

Ovido - Quiz & Flashcards