fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Therese - 17 juli 2012 20:58

Vi åkte ut i skogen en sväng efter middan för lite kantarelljakt. Men tidpunkten, miljarders mygg och en liten son som var trött gjorde oss inte så långvariga och skörden blev inte så stor. Lägger det på hyllan till i höst då vi brukar få stora mängder med kantareller. Åkte till mor en sväng efter och fick en hel drös med rabarber så imorgon blir det gofika med rabarberpaj efter lunch! Nu tagga ner lite i soffan innan det är dags att få lite is i magen inför operation sövning av dotra utan amning.. Wish me luck!!

Av Therese - 17 juli 2012 17:29

Jag är en sån person som aldrig går efter recept, aldrig tar tid på makaroner osv. Så idag testade jag nåt nytt! Skar kalkonskivor, brynde de lätt i stekpanna och la dom sen i en form. Blandade smör med vitlök, salt, peppar och basilika och bredde ut på skivorna och hällde sen på hönsbuljong. In i ugnen på 225 grader tills skivorna var genomgrillade. Till det la jag färskpotatis i en form, på med olja, salt och peppar. Det doftade ljuvligt i hela huset och det smakade underbart! Verkligen värt att testa!

Av Therese - 17 juli 2012 02:31

Ligger här i soffan och kan inte riktigt somna.. Efter så många sömnlösa nätter, gråt osv så tog F tag i det och tog Leia in i sovrummet och nu har vi kommit överens om att nu är det slut med amningen.. Varför känner jag mig så ledsen.. Har kommit underfund med själv (och säkert många andra) att anledningen är att det är sista barnet och jag har svårt att släppa taget.. Det är ju fortfarande min bebis..Ofta är det så att det är lättare för barnen än föräldrarna. Men nu hoppas jag lite innerst inne på att få mer sömn än högst 3h i sträck. Behöver lite peppning just nu!!

Ovido - Quiz & Flashcards