fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under juni 2012

Av Therese - 4 juni 2012 21:39

Efter att av "misstag" kissat en gång på pottan, går min stora lilla tjej på pottan så fort hon är kissnödig, man behöver inte ens påminna utan hon tar fram den själv och sätter sig och kommer sen och visar resultatet :-) Hade tänkt potträna henne lagom tills hon blir två, men det kommer nog gå fortare! Såå stolt över min dotra! Hon börjar bli gammal tjejen! Många som skojat om att hon kommer bli blöjfri inann hon slutar amma, men "bara" ca fyra veckor innan det blir hårdträning på även det!


 


Kort från nyår 11-12

Av Therese - 2 juni 2012 22:47

Har snart färdigställt hall, lekrum o pysselrum så det är anpassat för både våra och dagbarnen. Det var som min syster sa igår, att bara få iordning i hallen blev en sån kick. Jag tycker att det här är så himla kul och tycker som många andra att det är tråkigt att fler inte valt dagmamma till hösten, vi har suttit och diskuterat detta och kommit fram till att det måste bero på dålig marknadsföring, jag tex visste inte ens förr att det fanns några dagmammor i östhammar kvar. Många som inte förstår varför man inte väljer dagmamma framför dagis, i stort sett bara fördelar, mindre barngrupper, mer personlig kontakt osv. På föräldramötet nu i veckan blev jag så rosad, de ville att jag skulle fortsätta med detta o, har ju blivit förvarnad att jag inte kommer kunna fortsätta i höst pga att det är för få som sökt, nu försöker chefen även få mig att söka tjänst som dagbarnvårdare på obekväm arbetstid alltså kvällar, nätter och helger. Var så kul att höra allt snällt som sas om mig och det kommer jag leva på länge! Det har även varit föräldrar som inte riktigt gett vikarier (bla mig) en chans men som nu gör det pga barnen tjatar att få vara hos mig och ni förstår inte hur bra det känns! Imorgon ska resten som är kvar fixas till så är jag redo för en ny arbetsvecka! Har nu ikväll suttit och skrivit ut tidsplanering för barnen, intervjuer osv. Som jag sagt tidigare, jag älskar verkligen mitt jobb och min dröm är att fortsätta jobba med det här! Over and out

Ovido - Quiz & Flashcards