fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Therese - 21 juni 2012 20:26

Leia har som sagt gått och kissat på pottan, utan att säga till och utan olyckor i snart en månads tid och idag 22 månader gammal gjorde hon även nummer två! Vilket resulterade i både stolt mor och dotter! Nu har hon även börjat prata mer förståeligt och härmar flera nya ord! Vart tog tiden vägen? Stora tjejen!

Av Therese - 21 juni 2012 14:11

Jag började läsa psykologi, engelska b, religion a och matte b, fick G i religion och engelskan och uppgraderat psykologin till vg, matten har jag tyckt varit svår, så fick förlängd studietid, märkte att tre månader var för lite för att få in allt, idag ringde läraren, han hade glömt bort examinationen och vi tog det per telefon direkt istället. Jag fick godkänt!! Vad det legat och gnagt och nu hann jag inte bli nervös innan :-)


Jag började studera i början av januari, då jobbade jag fortfarande på Björkmans med tiderna, ca 03-09, jag hade bara möjlighet att plugga från elva på kvällen, åkte sen direkt till jobbet, hem sov ett par timmar och full fart med barnen, de äldsta gick på dagis tisd-torsd femton timmar, så när de var på dagis passade jag på att lägga mig med dottern. Sen samma visa igen. Jag slutade jobba i slutet av mars och kunde då plugga halva nätterna, blev rätt tufft att klara av dagarna med ca 3 h sömn varje natt. I mitten av april började jag som dagmamma och ade då klarat av tre av fyra kurser, matten låg och gnagde i bakhuvudet dag som natt. I tisdags skulle jag som sagt ha examination i matten men läraren dök aldrig upp.


Han ringde nu idag medan jag jobbade, utan förvarning och han tyckte att vi skulle ta det per telefon och vi gick genom en del grejer och det slutade med betyget godkänt, jag hade förväntat mig att inte klara kursen så jag är otroligt glad och lättad just nu!

Och så skönt att ha det gjort innan midsommar och bara kunna ägna sig åt det!


Jag tycker att jag bevisat att man KAN klara av studier med heltidsjobb, fyra småttingar, plugg mellan 23-04 och ca 3-4 timmars sömn varje natt och dessutom klara av kurserna, har man bara viljan så!

Jag tycker att jag är värd ett (läs två) glas vin för att fira ikväll!!!


Ovido - Quiz & Flashcards