fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Therese - 28 juni 2012 20:30

Leia har sprungit utan blöja nu hela kvällen och gått och kissat, hon lekte nyss och fick full fart mot pottan, satte sig och kissade utan att förvarna. Jag gick upp för att säga godnatt till barnen, när jag kommer ner ropar hon på mig för fulla muggar och pekar på pottan och jodå, hon hade gjort nummer två medan jag var uppe. Jag är lätt impad av våran duktiga stora (lilla) tjej! :-)


Blev lite rörd idag också efter middagen så kom hon fram till mig och gav mig en kram och en puss och sa "ejjej de mamma" (älskar dig mamma), då smälter mammahjärtat! Vart tog min lilla bebis vägen?!

När hon kommer fram till mig på kvällen när hon är trött, drar i tröjan och säger "mamma, tutte, ova" då börjar man bli lite stor för amning va? ;-) Men nu går F på semester imorgon, så efter våran minisemester nästa vecka så kommer vi köra hårdträning på att sluta amma, få henne att sova i egen säng bredvid F och jag får sova på soffan, men då kanske jag äntligen kan få sova en hel natt...


Nej nu dags att plocka och förbereda lite inför imorgon! Gonatt!


   

Leia 6 månader respektive 20 månader. Tiden går alldeles för fort!

Av Therese - 28 juni 2012 07:04

Jag hade mål att uppnå förra sommaren och uppnådde då alla förutom att sluta amma..hmm.. Denna sommar är det dess mål som gäller: *Hampus helt blöjfri *Leia blöjfri dagtid *Leia sluta amma helt *Bort med välling *Bort med alla nappar. Hittills har jag uppnått att ta bort välling och nu är vi inne på tredje dagen utan napp med Elias, har även fått Leia till 80% blöjfri dagtid utan att egentligen gjort nånting, hon tycker att det är så kul att gå på pottan att hon tar av sig blöjan själv för att kissa, hon har även gjort nr två en gång. Skönt när ungen pottränar sig själv ;-) Inatt blev det inte alltför mycket sömn, Elias vaknade och letade efter nappen och var jätteledsen, till slut fick han och F byta sängplatser och då blev han mycket lugnare. Hoppas på lugnare och lugnare nätter nu! Vi är så stolta över våra duktiga guldklimpar! Nej dags att sätta igång med denna dag!

Ovido - Quiz & Flashcards