fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Therese - 31 januari 2013 21:49

2 ägg, 2.5dl socker, 100g margarin, 4msk kakao, 2tsk vaniljsocker, 1/2tsk salt, 1dl mjöl. Sätt ugn på 175grader. Smält margarinet. Vispa ägg och socker poröst. Blanda i alla ingr, försiktigt, blandar man för fort blir smeten luftig och torr. Häll smet i bröad form. Ha i ugn 15-20min beroende på hur kladdig. Servera sval med grädde/glass. Jag bröt min kladdkake oskuld idag, har aldrig gjort nån tidigare men är väldigt stolt över resultatet! Jag är inte jättesåld på kladdkaka men en liten bit till glass funkar och det här receptet ÄR gott.

Av Therese - 31 januari 2013 21:37

Har haft problem med ryggen av och till sen i yngre åren när jag skadade den. I tisdags vred jag kroppen på nåt vänster och den här smärtan jag haft de senaste dagarna är det värsta jag varit med om! Jag kan knappt gå, sitta, ligga, när jag väl sätter mig har jag storaproblem att komma upp igen, behöver hjälp med påklädning, lever på smärtstillande hela dygnet, ligger vaken på nätterna.. Är helt totalt handikappad.. Idag var värsta dan hittills, grinat av smärta trots smärtstillande.. Jag tror att det är svårt att tänka sig denna smärta om man aldrig upplevt det själv, att ha så fruktansvärt ont men ändå försöka funka hyfsat i vardagen.. Hoppas på att det är bättre imorgon, jag som knappt tar en alvedon om jag inte är döende kommer gå in på citodon imorgon om det inte blivit nån förbättring, mår skit av detta! Att storhandla är livsfarligt! ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards