fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Therese - 6 januari 2013 19:25

Jag har intr kunnat träna nåt sen jag gjorde illa foten för ca tre veckor sen. Idag blev jag galen på att det aldrig blir helt bra så med ett gäng glada och skrattande ungar som hängde på övningarna blev det iaf 3x30 med armhävningar åt båda håll, situps, upphopp och plankan. Så är hyfsat nöjd ändå. Vågar inte sätta igång på allvar förrän foten är helt bra, vill inte riskera att förvärra. Nu dusch sen soffhäng resten av kvällen!

Av Therese - 6 januari 2013 17:45

För några dagar upptäckte vi ett "sår" på Elias långfinger, såg ut som en stor brännblåsa som spruckit. De senaste dagarna har det blivit värre.. Varken han eller vi vet riktigt vad han gjort.. Avvaktar några dagar till och blir det inte bättre får vi gå upp. Lite läskigt när sånt bara ploppar upp speciellt med Elias som haft problem med skumma bulor osv.. Då reagerar man lite mer än med de andra också..

Av Therese - 6 januari 2013 17:16

Tack Mia med familj för att Liam fick tillbringa den hos er! Han åkte nio i fredags morse och kom nyss för ca en timme sen. Sur och grinig för han hade somnat i bilen på väg hem, men efter ett tag och lite mat så piggnade han på sig och då kom det även fram att han hade faktiskt saknat mig! Han har haft en helrolig helg iallafall och nästa gång är det Elliots tur att komma hit och sova! Tack ännu en gång!

Av Therese - 6 januari 2013 16:54

Nu är söndagen här och imorgon börjar allvaret med rutiner igen, ja eller för F iallafall, vi andra är lediga till på onsdag! Veckan efter börjar Leia sin inskolning på dagis, känns jättekonstigt och faktiskt lite ledsamt, hon är ju min lilla bebis fortfarande och alltid varit hemma med mig, men hon ser fram emot det så det kommer nog att gå bra! Sen på lördagen är det dags för paarty då man fyller gammal och två dagar efter börjar Liam på fritids, förlängd dagistid för De mellersta och Leia börjar på dagis på allvar för då börjar även jag skolan!!


Känns helt sjukt! Det är upprop och info på måndagen och F ska ta ledigt för jag vill inte åka upp ensam, dels för att det faktiskt är lite läskigt första dagen med ny stad, nya människor men även för att jag har jordens sämsta lokalsinne, så han får köra så jag förhoppningsvis kan vägen sen! Samtidigt ska det bli jättespännande, F frågade idag om det kändes bra att gå i skolan i tre långa år och JA det gör det, när man äntligen riktigt vet vad man vill bli när man blir stor är det värt allt! Nu kan jag satsa lite mer på karriären efter att barnafödandet är över..


Ikväll blir det  ett glas vin och en film för att ta det lugnt sista kvällen! Ta hand om er därute!  

Ovido - Quiz & Flashcards