fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under oktober 2012

Av Therese - 10 oktober 2012 10:49

..dessa två lite smått när jag kollade runt på nätet... Blir nog nåt liknande nästa gång...

        


Vad tycker ni? 





Av Therese - 9 oktober 2012 23:36

Vad gör man en tisdagkväll när barnen somnat tidigt, tvätten är tvättad, huset är städat... Jo man bakar bröd såklart! Det blev två långfranskor och två råg. Nu luktar det härligt nybakt i hela huset och vi vuxna var ju tvungen att provsmaka och det var såå gott! Mumsig frukost imorgon!

Av Therese - 8 oktober 2012 19:44

Fick mejl av syon idag om att kurser på distans har blivit beviljat, tre stycken. Nu är problemet, vad ska jag välja? Jag ska höra om jag får läsa fyra omvårdnadskurser, annars lutar det åt naturkunskap b, matte c och psykologi b.. Nu vill jag bara börja!!

Av Therese - 7 oktober 2012 21:07

Hade en helmysig dag/kväll igår. Syster min var gräsänka över helgen så då passade vi på att äta middag tillsammans och sen tog vi en vinkväll med lite singstar! Jättemysigt då vi inte träffats så mycket på senaste tiden. Idag var man lite trött men har ändå städat, tvättat och varit ner till hallen. Snodde brorsans gamla skridskor och oj vad mycket bättre det gick att åka! Blir nog några gånger till i veckan dock ensam med barnen eftersom det är mannens eftermiddagsvecka som kommer.. Nej nu lite tv innan det är dags för sängen!

Av Therese - 5 oktober 2012 23:11

Vi var ju ner på läktarinvigningen ikväll och mycket bra gjort! Även fast det gick liite dåligt för Östhammar (slutade 14-2?) så hade jag en trevlig kväll.. Men barnen som brukar ligga i sängarna vid sju började ju tjata vid halv åtta på att åka hem för de va trötta, förutom Liam som är helt inne på hockey just nu.. Men tror inte vi missade nåt med att åka hem tidigare och dessutom vann ju Hampus på sin lott, en kasse med kaffe, läsk, chips, godis, pesto, makaroner mm så vi var nöjda ändå.

Av Therese - 5 oktober 2012 08:00

Barnen älskar ju hockey så vi hade tänkt gå ner och kika ikväll på läktarinvigningen. Nu blev det så att F ska hjälpa till med b-laget. Vågar jag gå ner med fyra barn ensam? Förmodar att det kommer komma mycket folk! Ska ni ner?

Av Therese - 4 oktober 2012 18:44

Sanna kom och hämtade mig och vi begav oss ut i spåret, lyckades ta oss runt 2.5km, nånting mellan jogg och spring. Tack Sanna utan dig hade jag gett upp tidigare pga mardrömmen när man springer, håll.. Ändå åt jag inget sen lunchen. Jaja nya tag nästa vecka igen, blir kanske på löpbandet därmellan. Värmde på middan när jag kom hem, schnitzel med kroketter och hemgjort vitlökssmör, mums! Nu dusch sen myskväll med mannen i soffan när han kommer hem från hockeyträningen! Ha en bra kväll!

Av Therese - 4 oktober 2012 16:42

En sak jag tyckte var skönt när killarna gick på dagis var att fröknarna alltid såg till att de klädde sig riktigt ordentligt när de gick ut, jämt när man kom och hämtade var det varma och goa.  Det saknar jag på skolan! Visst, jag kan förstå att barn är äldre då och har många egna viljor, men grupptrycket har även det stor betydelse i den åldern och försöker bara fröknarna få på dem varmare kläder kanske fler följer efter. 


När jag lämnar på dagis kan det vara runt tio grader varmt, kläderna Liam då har på sig är byxor, tjocktröja, jacka och mössa och då kan man se barn gå i tröja eller till och med t-shirt och jag fattar inte.. Även när det regnar har barnen knappt kläder på sig.. Jag har alltid varit sån att jag klär hellre på barnen alldeles för mycket, sen kan man ta av om man märker att det blir för varmt. 

Jag tror inte att Liam har på sig massa varma kläder på rasterna, utan där kommer grupptrycket in igen. 


Han var öronbarn när han var liten och hade en öroninflammation cirka varannan månad, det gjorde att man var extra noga med mössor och varma kläder, nu har han inte haft det på två år, men efter han började skolan har han klagat över örat två gånger, jag vet inte om det har nåt samband.

Nej, lärare bli bättre på att försöka påverka barnen positivt, det är inte speciellt varmt numera.


Nu kommer Sanna och vi ska ut i spåret och springa, får se hur långt man hinner innan man ramlar ihop..

Ovido - Quiz & Flashcards