fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 13 mars 2014

Av Therese - 13 mars 2014 22:05

Jotack jag överlevde 24h mätningen utan att slita av mig maskinen (vilket va nära ett antal ggr)
Vaknade varje gång den pumpade upp för att mäta och ibland misslyckades den och gjorde då om proceduren tre ggr efter varann.. Behöver jag tala om att sömnen inte var den bästa..

Resultatet var "sådär", hyfsade siffror och lite stegringar under dygnet, ingen medicinering kommer att sättas in i dagsläget utan blodtryckskontroll en gång i veckan för att ha det under kontroll. För även om det var hyfsat nu, kan det stiga mera ju längre graviditeten fortskrider..

Nu till huvudvärken, läkaren tyckte inte att det var bra att jag äter så mycket smärtstillande som jag gör, så jag skulle trappa ner.. Mmm får se om man kommer upp ur sängen i fortsättningen..

Var lite spänd i nacken och misstänkt överrörlighet (?)
Neurologiska undersökningar ua, men kommer ändå få en remiss till neurologen för vidare och noggrannare undersökning..
Överhörde misstanke om trombos osv.. Nej, dags att sluta tänka överhuvudtaget, det som kommer det kommer.

Ska gå på kontinuerlig behandling hos sjukgymnast för smärtlindring med tens och akupunktur.
Blev sjukskriven till 22/4 då vi bokade in ett nytt läkarbesök, men hon sa redan nu att jag blir sjukskriven till jag kan ta ut havandeskapspenning.

Hon trodde inte ens att jag skulle kunna komma tillbaka till jobbet på heltid efter graviditet och mammaledighet..
Bara inse, denna kropp är gammal och förbrukad..
Det här var inte vad jag hade planerat..

Av Therese - 13 mars 2014 20:46

Akuten med dottern, spräckt trumhinna och antibiotika i fem dagar slutade det i.

Av Therese - 13 mars 2014 02:58

Jag som trodde att det var bt-manschetten som pumpar upp en gång i timmen som skulle hålla mig vaken inatt..

Nope, dottern vaknade halv tre och bara grät och skrek, ont i höger öra. Liksom L har hon också haft problem med öroninflammationer som mindre, dock har hon aldrig fått feber och trumhinnan har spruckit flertal ggr.
Maken är nu på väg hem från sitt nattjobb för att sova med resterande barnaskara medan jag lägger mig i ett annat rum med L.

Eftersom hon just nu sovandes i min famn efter att fått både alvedon och nässpray, är rätt lugn, avvaktar vi nog iaf till imorgon bitti med att åka upp.
Man blir så ledsen i mammahjärtat när sina små har ont och man är så maktlös och inte kan göra nåt..

Ovido - Quiz & Flashcards