fyrbarnsmorsa

Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

bt mätning och läkarbesök

Av Therese - 13 mars 2014 22:05

Jotack jag överlevde 24h mätningen utan att slita av mig maskinen (vilket va nära ett antal ggr)
Vaknade varje gång den pumpade upp för att mäta och ibland misslyckades den och gjorde då om proceduren tre ggr efter varann.. Behöver jag tala om att sömnen inte var den bästa..

Resultatet var "sådär", hyfsade siffror och lite stegringar under dygnet, ingen medicinering kommer att sättas in i dagsläget utan blodtryckskontroll en gång i veckan för att ha det under kontroll. För även om det var hyfsat nu, kan det stiga mera ju längre graviditeten fortskrider..

Nu till huvudvärken, läkaren tyckte inte att det var bra att jag äter så mycket smärtstillande som jag gör, så jag skulle trappa ner.. Mmm får se om man kommer upp ur sängen i fortsättningen..

Var lite spänd i nacken och misstänkt överrörlighet (?)
Neurologiska undersökningar ua, men kommer ändå få en remiss till neurologen för vidare och noggrannare undersökning..
Överhörde misstanke om trombos osv.. Nej, dags att sluta tänka överhuvudtaget, det som kommer det kommer.

Ska gå på kontinuerlig behandling hos sjukgymnast för smärtlindring med tens och akupunktur.
Blev sjukskriven till 22/4 då vi bokade in ett nytt läkarbesök, men hon sa redan nu att jag blir sjukskriven till jag kan ta ut havandeskapspenning.

Hon trodde inte ens att jag skulle kunna komma tillbaka till jobbet på heltid efter graviditet och mammaledighet..
Bara inse, denna kropp är gammal och förbrukad..
Det här var inte vad jag hade planerat..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 december 2014 00:55

Är det såhär man ska behöva leva? Behöva gå som i en dvala hela vinterhalvåret för att man inte kan sova på nätterna, för det enda man tänker på är den där jävla magsjukan. Ligger vaken till mitt i nätterna o lyssnar efter ljud, bara de rör sig ...

Av Therese - 24 oktober 2014 18:53

Nu är sommaren slut och härmed är vår största skräck i intågande, magsjukan! Därför lägger jag upp en länk här till de som missat reglerna eller måste påminnas. 48h regeln handlar alltså om att man håller sig borta från folk i två dagar efter ma...

Av Therese - 21 oktober 2014 23:33


Efter mycket om och men, beslöt vi oss för att omplacera våran kattunge Doris! Det fungerade inte längre eftersom hon blev avundsjuk när sonen kom och kissade konstant på hans saker och kläder. Det beslutet var det bästa vi gjort! Tjejen som to...

Av Therese - 14 oktober 2014 15:50

Jag ville ta reda på äpplena vi har på trädet innan det är försent och vad är inte mer perfekt än att göra en äppelpaj då. Jag brukade alltid göra smulpaj, men nu är jag omvänd, testade äppelpaj á la Morberg och säger bara, gud så underbart god den v...

Av Therese - 13 oktober 2014 06:39


..det kan sammanfatta min söndagskväll. En bebis som bara ville ligga vid bröstet, inte alls nöjd. Svårt att veta om det var pga magont, utvecklingsfas, övertrött osv men trodde det skulle bli en vaken natt, för när vi la oss i sängen dög inte ens br...

Ovido - Quiz & Flashcards