fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under oktober 2014

Av Therese - 8 oktober 2014 09:17

Så glad just nu, fb är bra ibland.. Köpte pelletssäckar av en privatperson för 1500kr pallen (ord.pris ca 2400) nästan två pallar så under 3000, har alltså tjänat in ca 2000 på det och då klarar vi oss hela vintern!
Han ordnar även hemleverans! Underbart är rätta ordet!

Av Therese - 6 oktober 2014 23:07

? men det dagliga livet skulle vara lite enklare utan en som alltid bråkar, slåss, testar gränser HELA tiden, från morgon till kväll. Förstår självklart att barn bråkar och slåss, men det börjar bli påfrestande när man inte ens kan lämna en sekund. Har försökt allt men inget gör det bättre.

Min tanke är att han fått för lite uppmärksamhet, för när man är ensam med honom är han världens goaste och han har alltid varit den extremt gosiga killen och dålig uppmärksamhet är bättre än ingen och sen blir det en "dålig vana".

Våra första tankar har varit att det är nåt i skolan som gör att hans känslor kommer ut hemma, eftersom hans klass har alltid varit av den stökigare sorten, vi har pratat med läraren i lillettan och hon sa att hon inte märkt nåt, han är aldrig bråkig osv, ska även diskutera med hans nya lärare.

Vi ska även sätta oss ner ensamma i lugn och ro och prata genom, man vill ju inte att han ska gå runt och vara ledsen/må dåligt för nåt.
Det här funkar inte längre, vi måste förbättra hemmalivet, för allas skull, få bort monstret och få tillbaka vår goa, underbara, mysiga son! ?

Av Therese - 6 oktober 2014 00:43

Åt riktigt god middag idag, hemgjorda kåldolmar, japp kål var det ja..
Vilket nu straffar tusen ggr om när lillen har ont i magen och inte ens är nöjd vid amning..
Kommer nog bli en vaken natt.. Tur ändå att jag sov en halvtimme tidigare ikväll så man orkar..
Note to self: Kommer inte äta kål under tiden jag ammar igen!!

Av Therese - 5 oktober 2014 01:11

Vår ena kattunge har för ett tag sen fått för sig att kissa utanför lådan, sopkorgen på toa, babysittern, dotterns dockvagn, varukorgen under vagnen och mestadels i sonens bilstol.

Vi har försökt allt plus att jag kommit på henne några ggr och visat att det verkligen inte är okej. Funderingarna på att inte behålla henne började komma när jag märkte att hon kissat i bilstolen en morgon när vi skulle iväg och precis hade tvättat hela stolen.. Nu ikväll var det droppen när vi märkte att hon gått i tre av barnens fyra sackosäckar som är otvättbara.

Med sorg i hjärtat har vi nu beslutat att ta bort henne, jag är djurälskare men det finns ingen mer ork.. Dessutom sen när hon blir könsmogen börjar kisset stinka. Vet ju inte just nu om hon gått på flera ställen.
Tråkigt då det är en riktigt fin katt och enda biologiska kattungen som vi har kvar, men det funkar inte längre.. ?

Av Therese - 3 oktober 2014 20:12

Jag är inte en korvmänniska, ska det vara korv, ska det helst vara massa till så det inte smakar korv ?
Så testade ett nytt recept idag, ugnsstekt falukorv, helt okej blev det!
Jag tog bandspaghetti till och dubbel sats av philadelphiaröran så det blev mer som pastasås.

Av Therese - 2 oktober 2014 20:29

Jag var ju tvungen att testa muggkaka för första gången!
Jag var lite skeptisk och inte blev den vacker men såå god!!
Använde dock inget ägg, eftersom jag fick höra att det blir som en slemmig klump i mitten ?

Av Therese - 1 oktober 2014 21:49

Kan verkligen varmt rekommendera KAKBURKEN på fb, såå mycket gott hela tiden, har fått väldigt mycket inspiration till dopet av Oliwer! Bla det som är på bild!

Har fått massa andra ideer också, lite svårt just nu bara när bebis är knipig i magen och inte riktigt medgörlig.. Men det kommer!

Av Therese - 1 oktober 2014 00:21

..av bloggen är det faktiskt, att kunna skriva av sig.. Så försöka att ta tag i o börja blogga igen, utan press på att jag måste, hade jag tänkt!

En del har ju hänt sen senaste inlägget, bla att vi nu är fembarnsföräldrar, den trettonde augusti tittade en liten pojk ut, som fick namnet Oliwer.
Syskonen är så duktiga och hjälper till både hemma och med lillbrorsan!
Visst är det mycket jobb! Hinner knappt gå på toaletten, drunknar i leksaker och tvätt, men skulle lätt aldrig byta ut mitt liv mot nånting!

Ovido - Quiz & Flashcards