fyrbarnsmorsa

Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Therese - 24 oktober 2014 18:53

Nu är sommaren slut och härmed är vår största skräck i intågande, magsjukan!

Därför lägger jag upp en länk här till de som missat reglerna eller måste påminnas. 48h regeln handlar alltså om att man håller sig borta från folk i två dagar efter man tillfrisknat från magsjukan.

Alltså när man inte har kräkning, diarré, magont, illamående, kan äta och känner sig som vanligt, DÅ börjar man räkna 48h.. Om jag får magsjuka idag men slutar kräkas ikväll VET jag att man åtminstone känner sig dålig dan efter, då kanske jag känner mig bra på söndag, då börjar jag räkna 48h,alltså så är jag smittfri tidigast på tisdag..

Att man följer dessa regler, handlar bara om ren mänsklighet, ska egentligen inte behöva finnas regler, bara sunt förnuft.
Kan man inte följa dessa regler för att inte föra smittan vidare, kan man heller inte klaga om man blir drabbad själv.. ?

Vi klarade oss förra vintern, första året av åtta, helt makalöst.. Men har inga större förhoppningar i år.. Det var väl överlag lite magsjukor förra vintern så..
Bara ordet får mig o må dåligt..

http://www.familjedoktorerna.se/centrum/temasidor/vinterkraksjuka/

Ovido - Quiz & Flashcards