fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under november 2012

Av Therese - 6 november 2012 20:00

Jag har väntat på mensen så jag kan börja med plåstrena, det har gått snart två månader utan mens.. Blev väldigt orolig så jag beställde ett  test igår och vet ni vad, nu känner jag att mensen är på gång! Hade varit väldigt skumt annars, vi har kört med skydd, så då måste jag vara väldigt fertil, råkat kolla på ett par kalsonger eller så hade det varit Guds barn! Men nu väntar jag bara på att det ska köra igång, sen kör vi med ordentligt skydd igen! Väldigt lättad!!

Av Therese - 6 november 2012 19:04

Vaknade sex imorse av att mannen låg och snarkade på soffan, fick halvt panik då jag trodde han försovit sig. Sprang ut och väckte honom och det visade sig att han hade fått fruktansvärd smärta i ena visdomstanden och inte sovit nåt under natten så han hade tagit ledigt. Han fick en akuttid klockan två och de spolade rent, fick två sprutor och pencillin. Så nu har han fått i sig lite yoghurt. Han blir hemma imorgon för att återhämta sig och vila. Så ikväll blir det mys med lite ost, kex och film om lilldonnan vill somna, hon vaknade nyss..

Av Therese - 6 november 2012 01:45

Det här med fobier.. Alla har garanterat någon/några fobier och jag tänkte dela med mig av mina.. Fötter! Är en stor fobi jag har, jag skulle aldrig låta nån utöva fotmassage på mig än mindre göra det själv på någon, spelar ingen roll hur "vackra" fötter en person har, de är ändå äckliga.. Jag har alltid haft svårt att gå barfota i ex badhus (tack älskade syster för de underbara "badtofflorna" jag fick), får halvt panik när barnen varit barfota på dagis när jag kommer och hämtar, än värre på lekland... Halsen! Att svälja tabletter har jag svårt för, nästan kräks av bara tanken på halsprov, ja ni kan ju bara tänka att göra "det" är en stor uppoffring från min sida.. Bananer.. Bara att äta det offentligt sätter press, hur äter man en banan snyggt.. Smaken är jag inte förtjust i (kan ha nån koppling med att förr gjordes pencillin i banansmak), ska jag kunna äta en banan ska den vara nästan grön.. Vatten.. Har alltid drömt mardrömmar om vatten sen jag var liten, att drunkna osv, jag kan fortfarande inte bada i sjön, tycker att det är obehagligt, dels för att jag inte ser vad som finns "down under" och dels för alla fiskar, småkryp osv vilket resulterar i att när jag väl kommer i så pass långt ( vilket inte händer ofta) sparkar vatten för glatta livet i hopp om att de levande ting ska bli livrädda och inte komma i närheten av mig.. Sen har jag småfobier som att sova i sovsäck ger mig klaustrofobi, mörkret gör att jag till slut skrämmer upp mig själv så jag springer som om jag hade en mördare efter mig, att titta upp i badrumsspegeln och se någon bakom mig osv osv.. Men kalla mig inte psykisk sjuk för jag har inte fått en diagnos än och att jag just nu läser ämnet gör det inte bättre.. Jag är bara kanske lite fegare än normalbefolkningen.. Vore kul o höra om era fobier!

Av Therese - 5 november 2012 23:59

Jag sitter och filar på det sista uppdraget som innehåller tre analyser/fördjupningsarbeten inom psykologi, det första är klart men har kört fast på det andra, största och kommer inte vidare.. Frustrationen är stor! Funderar på att påbörja det tredje lite smått och sen fortsätta imorgon när man är piggare.. Men det ska in senast imorgon kväll så det börjar kännas stressigt.. Examination på fredag, lika läskigt som alla andra gånger!

Av Therese - 4 november 2012 14:14

Carro ringde imorse och frågade om jag ville följa med och simma så vi begav oss till gimo. Det blev 1000 meter (40 längder). Nöjd! Nu dags att vika in det gigantiska tvättberget med rentvätt, inte lika skoj men ett måste..

Av Therese - 4 november 2012 02:35

...gjort och det blev ett B!! Fatta hur glad jag är just nu!! Nu är det ett sista uppdrag sen slutexaminationen på torsdag sen är kursen slut! Jävligt nöjd med mina resultat hittills och jag tror nästen på ett godkkänt i kursen om inte allt skiter sig i slutändan.. Men nu kan jag somna med ett leende på läpparna! Woohooo

Av Therese - 2 november 2012 01:29

Fick reda på nu ikväll att min man ska spela bortamatch mot Gimo imorgon.. Delade känslor.. När jag var liten stod jag där och hejade på min pappa och självklart ska det bli kul att ta dit mina barn att heja på sin pappa (Elias förvånade uttryck idag att det inte var en träningsmatch). Det är ju lite häftigt att jag stod där för x antal år sen och skrek "heja pappa" samtidigt... Vad gör man om han blir skadad osv.. Hur går det med jobbet, inkomst.. Nej vi får hoppas han håller sig undan pucken så vi slipper det! 19.00 Gimo ishall imorgon.. Gonatt!

Av Therese - 1 november 2012 18:59

Nu är man i planerings o rensartagen igen! De två äldsta kom på att det var läskigt att sova ensamma på övervåningen så nu blir det ommöblering. Elias och Leia i ett rum, Elias i loftsängen och Leia i säng under, Liam och Hampus i rummet längst bort. Övervåningen blir till lek-och mysrum! Har börjat nu ikväll att rensa ut lekrummet nere, det ska kastas, sparas och skänkas och jag säger bara, shit vad med grejer det är.. Nu har jag massa i skolan så jag siktar på att allt ska vara HELT klart till nästa helg!! Även vårat sovrum ska göras om lite. Man är aldrig sysslolös iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards