fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under november 2012

Av Therese - 24 november 2012 19:05

Vi har alltså idag varit gifta i fem år och ville ha en trerätters tillsammans på tu man hand. Jossan kom och hämtade grabbarna vid tvåtiden, de skulle ut till kusinerna i Alunda. Leia fick åka hem till morbror.


Vi lagade maten tillsammans, till förrätt blev det räkcocktail, varmrätt oxfilé, hasselbackspotatis, bea, sallad, bröd och Per Morbergs röda till. Efterrätten blev en citroncheesecake. Allt lagades till av oss och det blev kanongott!


Vilken lyx, tänk er äta en hel middag varm, sitta stilla i lugn och ro, gå på toaletten ensam, höra varandra när man pratar, guld värt! En andningspaus i vardagen.


Nu är vi tokmätta och grabbarna har precis kommit hem. Nu sippar vi på ett glas vin och inväntar Leia och kvällens sällskap! Hoppas att den också fortsätter i samma trevliga anda! Tjoa till om ni vill ha nåt recept på kvällens trerätters!


 

 

   

   


Av Therese - 18 november 2012 00:47

...Utsätter man sig för att bli rädd?! Jag vill se skräckfilm men när jag väl sitter där ångrar jag mig.. Vi var några nära och kära nu ikväll som såg "The apparation", jag tyckte att den var bra med lite skrämselfaktor, faktiskt sevärd. Jossan som inte vågat se "The Grudge", nästa gång blir det "The Grudge" maraton!! Nu dags att knyta sig så man orkar med morgondagens äventyr! Glöm inte att nästa gång ni kollar i badrumsspegeln kan det vara nån bakom er......

Av Therese - 16 november 2012 19:27

Nu är lokalen bokad och planeringen är i full gång. Har i stort sett bestämt vad jag ska servera för mat, blir plockmat, buffé. Senare på kvällen blir det FEST! Nästa vecka ska jag dit och kolla in lokalen så man kan börja planera hur man ska ha borden osv. Så kul att det redan är ca 30 som kommer, inräknat barn! Kommer bli en gryyym kväll/natt!!

Jag har köpt skor och letar efter Den klänningen! Jag vill ha den som jag la ut tidigare i bloggen, kommer bli såå snyggt! Tänkte ha byxor och en snygg tröja på dagen och sen byta om och göra mig partyredo!! Ser så fram emot detta, kommer bli så kul och att planera och fixa är en del av det roliga!

Av Therese - 15 november 2012 10:04

Förberett mig så mycket jag kunde, åkte ner till mor och loggade in då såg jag att ja fått ett meddelande, läraren hade fått magsjuka och kunde inte ha examinationen idag.. Skit också, jag håller på och bryter ihop, tycker det är jätteläskigt med webexamination och det blir bara värre när det ställs in hela tiden.. Nu har jag fått en vikarie, vilket inte känns alltför kul att byta lärare när man fått så bra omdöme och resultat på tidigare prov och arbeten, men nu hoppas jag på att få göra den imorgon, börjar bli nervös att betygen ska hinna kompletteras inför sökta studier i vår..

Av Therese - 13 november 2012 09:04

Elias är i nån fas just nu, där han är väldigt orolig för döden, att vi ska försvinna eller bara åka hemifrån, vi får inte gå nånstans utan att säga till, han följer varje steg vi tar och blir jätteledsen om han inte vet vart vi är hela tiden.. Vilket även yttrade sig idag vid dagislämningen. Jag lämnade och gjorde samma procedur som varje morgon, kram puss och vinkade i fönstret. Jag kom till bilen när jag hör Elias panikartat skrika MAMMA efter mig! Jag sprang dit och tankarna som for genom huvet var att han hade gjort sig illa eller liknande. Han tokgrät och sa att han inte ville stanna utan följa med mig hem.. Jag gick in med dom och försökte prata med dom att dom kommer ha jättekul och jag kommer snart och hämtar dom igen. Han skrek och grät och höll krampaktigt fast i mig.. Lillebror blev påverkad även han och började gråta.. Förskollärarna försökte och till slut lugnade Elias ner sig och gick in med ena. Då var det jättejobbigt med Hampus istället så den andra läraren fick bära in honom gråtandes. Vi vinkade i fönstret och nu sitter jag och väntar på att de ska ringa från dagis sen tänkte jag springa av mig lite frustration! Ni som varit med om det här vet hur jobbigt det är, det är så psykiskt påfrestande och det känns som man sviker sina barn..

Av Therese - 11 november 2012 14:36

Sovmorgon till nio, underbart! Liam hade sovit till elva han! Har inte gjort många knop idag. Beslöt oss för att äta tidig middag och sen äta lite varma mackor senare. Jag grilllade kycklingfileer och gjorde potatisgratäng till det så nu är man proppmätt! Nu ägnas resten av kvällen till att plugga!

Av Therese - 10 november 2012 19:52

Nu har jag sökt tre olika jobb, ifall jag inte kommer in på utbildningen i vår så har jag förhoppningsvis en back-up plan. Nu inväntar vi våra gäster sen blir det lördagsmys! Önskar er en trevlig kväll!

Av Therese - 7 november 2012 16:54

Idag var det Liams tur att välja middag och hjälpa till att laga. Han valde soppa och pannkakor! Vilken god soppa vi gjorde! Kokade grönsaker i buljong, salt och peppar och redde av med redning och mjölk. Underbart god!! Tänker på min stackars man som sitter hungrig och väntar på att få komma in till tandläkaren och få sin dom om han måste åka in till ackis eller inte.. Rejält uppsvullen på käkbenet..

Ovido - Quiz & Flashcards