fyrbarnsmorsa

Alla inlägg under februari 2013

Av Therese - 10 februari 2013 19:28

Efter nästan fyra veckors sjukhusvistelse har de äntligen svar på varför hon hade så ont, feber av och till och vätska kring levern.. Det var inte bara en gallblåseinflammation, utan den hade spruckit och läckt ut.. Stackars människa! Nu ska det tydligen läka av sig själv och hon var mycket bättre nu. Hoppas på att hon blir helt återställd och får åka hem snarast! Alla våra tankar går till henne!

Av Therese - 10 februari 2013 13:02

Leia kom in inatt till oss och la sig och det blev så trångt att jag gick och la mig i Liams rum, då märkte jag att xbox:et hade slagit på, slog av och gick och la mig, tänkte att hon på nåt sätt råkat slå på det när hon gick in till oss. Runt fem vaknade både jag och Liam av att det slog igång igen, blev lite fundersam eftersom ingen av dosorna var på, för att slå på måste man antingen trycka igång på dosan eller framme på konsollen. Slog av men det slog igång igen efter tio min. Efter det var det lugnt. Idag har jag gått genom naturliga orsaker men kan inte hitta några, precis som för några nätter sen när timern på solariet slog igång mitt i natten.. Har även hör steg i hallen många ggr nattetid och trott att det varit barnen men alla har sovit. Skumt men ändå lite spännande!

Av Therese - 9 februari 2013 21:33

Blev så glad när jag skulle gå upp ur sängen imorse och kunde ta mig upp utan att nästan avlida utan smärta! Har även kunnat rätat ut ryggen och suttit normalt i soffan. Har lite ont mellan skuldrorna fortfarande och visst känns det i höften än men det är mycket bättre idag! Hoppas att det går åt rätt håll nu och äntligen kan jag börja jobba nästa vecka!! Tänkte ett besök till hos kotknackaren sen hoppas jag på att även slippa det!!

Av Therese - 9 februari 2013 17:42

Idag blev det en middag som vi inte ätit på år och dar, bräckt skinka med stekt potatis, ägg och stuvad spenat! Var faktiskt första gången barnen smakade på spenat, Liam tyckte att det smakade gräs men gott, Leia tyckte inte om det, Elias vågade inte smaka och Hampus tyckte om det. Jag berättade dessutom att Karl-Alfred äter spenat och blir jättestark, vilket resulterade i att Hampus smällde i sig två (!) portioner med massa spenat och upprepade meningen: "jag måste bli stark för jag ska brotta ner mina brorsor" och han var väldigt noga med att kolla armarna efter varje gaffel om musklerna hade växt! Gott var det iaf och nu är man mätt, ladda inför gotta och mello lite senare nu då!

Av Therese - 7 februari 2013 21:50

Nu har jag fått nog, nu har jag skämt bort ungarna tillräckligt, de måste börja hjälpa till här hemma! Det märker man allra mest som nu när man inte är på topp och inte kan gå och plocka konstant från morgon till kväll! Problemet är bara att de är så lata så jag funderar på nåt sorts belöningssystem när de gör nåt bra. Har några ideer men ville kolla med er om ni har några tips/ideer eller nåt system som funkat på era barn?

Av Therese - 5 februari 2013 07:03

Naprapaten sa att det kunde kännas bättre idag men icke! Sån smärta jag hade igår.. Så mycket jag grina igår var längesen på en och samma dag, senast var nog när mormor dog för ca tio år sen. Känns det likadant när jag kommer upp är det jag som går upp till akuten och ber om starkare smärtstillande.. Försöker nu att somna om efter att Hampus vakna till, F får springa nattetid för jag har problem att komma upp ur sängen.. Han kom in och frågade om det var nån som solade där uppe för tiden står och tickar och det låter ju inte lite..

Av Therese - 4 februari 2013 22:29

Såhär ser min rygg ut just nu, plus att jag inte kan räta ut den helt.. Och då står jag rakt med fötterna.. Känns iaf inte heelt normalt.. (Syns bättre i verkligheten än på kort)

Av Therese - 4 februari 2013 19:34

Det blir mycket klagande just nu men det här är hittills det värsta jag varit med om! Denna smärta dödar mig! Det är bara när jag ligger på sidan i fosterställning som det känns liite bättre. Jag grinar konstant för det gör så ont vid minsta lilla rörelse. Hela ryggen är sne så kan inte gå normalt, gör ont ända ner i tårna.. Orkar inte med denna smärta längre! Nu går jag och lägger mig på soffan och tycker synd om mig själv!

Ovido - Quiz & Flashcards